Gå til innhold

Bygger min første pc!


Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg driver i skrivende stund og bygger den nye pcen jeg har kjøpt. Men jeg har problemer med å sette sammen strømkablene. Manualen gir ingen klare instruksjoner på hvor ting skal og om ting kan det og det.

 

Her er ting jeg lurer på:

 

Har det noe å si hvilke SATA kabler som går hvor?

Har en corsair 750W strømforsyning, hvor kablene kan kobles til flere steder på en kabel. Har det noe å si om jeg kobler til flere på en, og må den fullføres?

 

 

Hilsen, en nærvøs PC-bygger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har det noe å si hvilke SATA kabler som går hvor?
Nei, så lenge de skal settes inn i enden av en sata-disk.

 

Har en corsair 750W strømforsyning, hvor kablene kan kobles til flere steder på en kabel. Har det noe å si om jeg kobler til flere på en, og må den fullføres?
Du mener modulær strømforsyning. Plugg inn så mange ledninger som det trengs. Det skader jo ikke å ha flere da.
Lenke til kommentar

Takk for hjelpen, alt er oppe nå! :D

 

Eneste som mangler er lyden... noen som vet hvordan jeg aktiverer den? Hvilken ledning jeg skal plugge i?

 

Har dette:

Tårn: Cooler Master HAF 932 Sort

Hovedkort: ASUS P6T Deluxe V2, X58

PSU: Corsair Powersupply 750W

 

 

WinXP hvis det hjelper. Må jeg plugge noe på hovedkortet for å få lyd eller kan jeg bare laste ned driver?

 

Ja, og den ene harddisken min vises ikke.

Endret av LanSi
Lenke til kommentar

For å få lyd trenger du lyddriverne til hovedkortet, du finner dette på hovedkortprodusentens hjemmeside.

 

Om du har flere disker må alle nye (foruten OS-disken) initialiseres (opprette partisjon osv.). Dette gjøres ved å gå i diskbehandling i enhetsbehandlingen (høyreklikk på min datamaskin og velg behandle/manage).

Si ifra om det er noe du ikke får til. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...