Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

WD My Passport Essential = USB Not Regonized. Trenger hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt meg en WD My Passport Essential 250GB svart som bare bruker USB til både strøm og det hele.

Jeg har hatt den i ca. 3 uker og for ett par dager siden da jeg plugget den i pc-en min kom det opp en feilmelding: "USB Not Regonized". Jeg har prøvd å gå inn på min datamaskin og behandle for å se om den var der men det er den ikke. Jeg har også prøvd å putte den eksterne harddisken i andre pc-er med både Vista, Xp og Linux men det er samme resultatet på alle maskinene.

 

Er det noen som vet hva som kan være galt? Har jeg gjort noe feil med utplugging? osv.

Harddisken lager ikke noen spesielle lyder og den lyser når jeg plugger den i men den kommer liksom ikke opp på datan.

 

Takk på forhånd for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan virke som om selve kontrolleren er defekt (ikke hardisken i seg selv). Da er det nok reklamasjon som gjelder.

Kjøpte dessverre harddisken i England fordi jeg var på sommerferie der. Men er det noen måte jeg kan formatere den eller resette den eller noe?

Lenke til kommentar
Hei, jeg har kjøpt meg en WD My Passport Essential 250GB svart som bare bruker USB til både strøm og det hele.

Jeg har hatt den i ca. 3 uker og for ett par dager siden da jeg plugget den i pc-en min kom det opp en feilmelding: "USB Not Regonized". Jeg har prøvd å gå inn på min datamaskin og behandle for å se om den var der men det er den ikke. Jeg har også prøvd å putte den eksterne harddisken i andre pc-er med både Vista, Xp og Linux men det er samme resultatet på alle maskinene.

 

Er det noen som vet hva som kan være galt? Har jeg gjort noe feil med utplugging? osv.

Harddisken lager ikke noen spesielle lyder og den lyser når jeg plugger den i men den kommer liksom ikke opp på datan.

 

Takk på forhånd for alle svar.

 

Prøv med en annen USB-kabel.

 

Dersom det ikke fungerer, vil jeg tro at problemet ligger i kabinettet. Du må få opp kabinettet, ta ut disken og sette den inn i et nytt kabinett. Regner med at det er snakk om en 2,5" SATA-disk. Kabinetter får du får et par hundre kroner.

Lenke til kommentar
Hei, jeg har kjøpt meg en WD My Passport Essential 250GB svart som bare bruker USB til både strøm og det hele.

Jeg har hatt den i ca. 3 uker og for ett par dager siden da jeg plugget den i pc-en min kom det opp en feilmelding: "USB Not Regonized". Jeg har prøvd å gå inn på min datamaskin og behandle for å se om den var der men det er den ikke. Jeg har også prøvd å putte den eksterne harddisken i andre pc-er med både Vista, Xp og Linux men det er samme resultatet på alle maskinene.

 

Er det noen som vet hva som kan være galt? Har jeg gjort noe feil med utplugging? osv.

Harddisken lager ikke noen spesielle lyder og den lyser når jeg plugger den i men den kommer liksom ikke opp på datan.

 

Takk på forhånd for alle svar.

 

Prøv med en annen USB-kabel.

 

Dersom det ikke fungerer, vil jeg tro at problemet ligger i kabinettet. Du må få opp kabinettet, ta ut disken og sette den inn i et nytt kabinett. Regner med at det er snakk om en 2,5" SATA-disk. Kabinetter får du får et par hundre kroner.

Jeg har prøvd en annen usb kabel men til ingen nytte. Jeg har ikke så veldig lyst å åpne kabinettet på harddisken med tanke på at den er liten og infinsom og jeg tror ikke jeg har rette kvalifikasjoner som skal til.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg har akkurat det samme problemet, vil jeg kunne få dette på garanti/noe lignende? denne er kjøpt i norge... fikk den i jule gave sist år så garantien gjelder ennå om mamma finner kvitteringen?

skulle gjerne tatt vare på det som ligger på disken, men da er vel eneste muligheten å åpne den og sette den i et nytt kabinett?

Lenke til kommentar

okey, det er sweet, men dersom jeg åpner den og får overført det jeg skal ha vil garantien brytes da? har sånn sak man kan dytte disker nedi og koble til usb porten og overføre, så om jeg brukte den og overførte med, så la disken tilbake i kabinettet og sendte den på garanti ville det funket?

Lenke til kommentar
okey, det er sweet, men dersom jeg åpner den og får overført det jeg skal ha vil garantien brytes da? har sånn sak man kan dytte disker nedi og koble til usb porten og overføre, så om jeg brukte den og overførte med, så la disken tilbake i kabinettet og sendte den på garanti ville det funket?

 

Garantien vil nok brytes ja, regner nesten med at du ikke får opp kabinettet uten at det vises.

Som jeg har nevnt i en tidligere tråd, så har iallefall jeg sluttet helt med WD-disker. 5 eller 6 disker har jeg sendt tilbake til WD, har fått nye på garantien hver gang.Det som er det sure er jo å miste data.

Den siste 1TB disken som gikk føyka sendte jeg ikke inn heller, det ble noen fine kjøleskapsmagneter og platene ble en fin uro til jenta mi på 5 måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...