Gå til innhold

Roccat Valo- Erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lagde en tråd om dette for noen uker siden. Og jeg har tenkt til å kjøpe tastaturet. Men tror det kan ta sin tid før det kommer til Norge.

 

De skulle jo sleppe den ut for realese for nesten et 1 år siden. Men de tok den tilbake for og lage den enda bedre for Gamere

Vil nok koste fra 900 - 1000

 

Tastaturet burde bli bra. Da realese datoene bare ble pushet framover vær gang.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Håper det :)

 

For 2 uker siden var det bare 2 nettbutikker som hadde registrert Valo som "kommer 01.09.09" men nå er det 4 stykker som har den i sitt sortiment.

 

Laveste er 866 og ikke på lager, Netshop ser jeg har registrert 50-99 stk på lager, samme har Multicom, sistnevnte slår derimot til med 1100 kr + frakt for varen >.<

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=90888

 

Lurer på om jeg skal bestille eller ikke..

Lenke til kommentar

Kjøpte dette tastaturet for noen dager siden.

En ting....det er svært.

Måler vel en 5 cm lengre i bredden enn et vanlig tastatur, og 7-8cm i lengden.

Ikke testet noen av de programmerbare funksjonene enda.

 

Selv vet jeg ikke helt om jeg liker det eller ikke.

 

Er et par småting jeg ikke er helt komfertabel med enda:

-tastene er "lave"

-flatt (ikke mye trapping i høyden)

-kanten mellom space-tasten og enden på tastaturet (dvs. mot deg)

-av en eller annen grunn treffer jeg alltid den ekstra venstre rekken når jeg skal treffe Ctrl/Shift

-en del gjennskinn mellom tastene (kunne godt vært sterkere lys i tastene)

-det er 2 rader med programmerbare taster mellom standard tastene og F-tastene

 

Sikkert bare jeg som er blitt vant med mitt gamle tastatur, men det blir en del leifer når en skriver. Får håpe det blir bedre med tiden.

 

Zeropoint

Lenke til kommentar

Lurer selv litt på hvordan tasturet vil være i bruk sammen med redigeringsprogrammer. Hadde vært flott å kunne tilegne hurtigtaster til alle funksjoner man bruker oftest. Selv bruker jeg en del audioredigering og musikkproduksjon hvor programmene selv har lister over hurtigtaster og ikke minst "egenlæring" slik at du holder kombinasjonen av taster inne og tilegner en funksjon; genialt med flere taster å ta av! har nå en del hurtigtaster som ctrl+shift+s+g .... begynner å bli slitsomt :p

Lenke til kommentar

Kjenner meg godt igjen der ProAudio!

 

Tenk så greit å kunne hatt disse på alle tastene der oppe, og redigert med 500 trykk i minuttet ;P

 

Tastaturet var litt så som så ifølge Hardware testen da, litt ulyder, litt ikke så knirkefritt, driverene vet jeg ikke om fungerer i Windows 7 64 bit ? Roccat Kones program fungerer ihvertfall ikke med Windows 7 enda :\ Vil det fungere med Mac? Noen som vet?

Lenke til kommentar

ikke minst denne høyfrekvente pipelyden er jeg skeptisk til.

Jeg lurer på om tastaturets software er såpass oppegående at det kan styre alle progrommer, og ikke bare en liste med spill.

Merkelig at ingen har laget tastatur med flere taster, bortsett fra enkelte med hotkeys for media spillere o.l.

Lenke til kommentar
Har ikke noen knirkelyder/piping i tastaturet mitt.

 

 

Gi oss litt mer da :D

 

Hvordan er tastene, følelsen rundt produktet, er du fornøyd? Fungerer programvaren med Windows 7 \ Mac? Er ledningene gjennomførte, er plastskjøtene godt forseglet? Er det enkelt å venne seg til?

 

Alt du kan komme på, kom med det! Men ikke forsvar det bare fordi det er dyrt, som alt for mange gjør... Kritikk er lov når det fortjenes :-)

Lenke til kommentar

Har lest det, problemet er at testvinnere er nettopp testvinnere som følge av personlig smak.

 

Den høyfrekvente lyden kan komme av ètt dårlig tastatur, capslocken kan være preferanse etcetera.

 

Er ute etter mange synspunkter, og ikke bare ètt, derfor denne tråden ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Nå har jeg lekt meg meg i noen timer og har gjort meg noen erfarnger.

Som de fleste gaming keyboard så er det fysisk stort.

Det er som alle kan se en rekke med taster på utsiden av ctrl, tab, caps rekken. Spillmessig så finner jeg en slik løsning veldig frustrerende og bruker lang tid på å venne meg til en slik løsning.

Softwaren er ikke helt stabil for å si det mildt. Prøver man å gjøre justeringer i roccat kontrollpanelet for så å trykke apply medfører automatisk frys av softwaren.

Tastene lager en litt hard knattre lyd som er irritrende og jeg synes det er litt lang vandring på tastene

Det største problemet er at tastene er så lite sensetive at det å skrive i et normalt tempo er en utfordring.

Jeg finner ingenting i programvaren som justerer følsomheten, så det blir som å skrive på en gammeldags skrivemaskin...

Det virker som om roccat har store problemer med kvalitetskontrolen.

Imorgen tar jeg med tastaturet ned til digialimpuls hvor jeg kjøpte det for å høre om jeg har fått et mandagsprodukt eller om roccat bare er søppel...

Til informasjon så tok det sikkert ti mintter å skrive dette innlegget pga. de ufølsomme tastene. Et lite eksempel på en settning skrevet i normalt tempo uten at jeg har gått over å rettet:

 

"Rocakeybar ee fryktlig dyr sppel somke er vrdt pasten det r prduser av..."

Endret av wotg
Lenke til kommentar

Jeg har oppdatert softwaren og prøvd ut mye rart, men etter 10 timers gaming "henger" tastaturet seg igjen. Må ta inn og ut USB-pluggene. Altså restarte tastaturet. Dette går ikke an å holde på med når man er midt i sin egen verden i en hard PVP-kamp. Dette sammen mede pipelyden og veldig følsomme taster gjør at jeg ikke har lyst å betale 1000 spenn for det. Jeg har ett G15 og hadde aldri noen problemer med det. Synd det har så få makroknapper, men jeg får finne noe annet. Roccat Valo er ikke noe for meg i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...