Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Harddisk ødelagt, redde filer


Anbefalte innlegg

Har byttet hd pga kom ikke inn på den.

Har satt den i et kabinett nå, kommer klikkelyder fra den, og spørsmål om jeg vil formatere den.

Kommer altså opp i utforsker.

Er det noen som har tips om hvordan man kan redde filer på egenhånd?

Det er en 2,5" , har testet med getdataback, men kom bare error.

Kan det nytte å skru den opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må hvertfall ikke finne på å skru opp disken :ohmy:

 

Høres ut som disken har tatt skikkelig kvelden. Tipper at du bør da kontakt med f.eks ReConsult dersom det er viktige filer du MÅ ha tilbake.

Nei ingen filer jeg MÅ ha, kun bilder.

Hva er ødelagt om det bare klikker i den når jeg prøver å lese fra den.?

Blir kastet likevel, regner med det er for dyrt å sende inn til firma.

Lenke til kommentar

dropp proffe folk, siden det er minimal mulighet å få noe tilbake. prøv verktøy på ultimate boot cd eller hires boot cd. eventuelt skaff sata(eller hva nå enn type disk du har) til usb, og se om du får tak i noe.

klikkelyder er et godt tegn på at den holder på å ta kvelden eller er toast allerede.

å skru den opp kommer du ingen vei med, men gøy er det, hvis den er erklært død :p

Lenke til kommentar

Da min disk tok kvelden i vinter kom det også klikkelyder fra den. Da jeg koblet den til kom det noen ganger spm. om formattering, andre ganger viste den innholdet på den (men bare i 1-2 sekunder før disken forsvant fra Windows), men om oftest gjenkjente den ikke disken i det hele tatt. Hørtes ut som om disken spant opp, for så å stoppe igjen - gang på gang.

 

Etter tips på forumet her prøvde jeg da å legge den i fryseren i et par timer (la den i dobbelt sett med gjennomsiktige plastposer), og tok den ut og koblet til umiddelbart. Da fant Windows disken og jeg fikk lest ut filer i noen minutter før den "døde" igjen. Gjentok operasjonen 5-6 ganger og fikk hentet ut flere GB med data.

Lenke til kommentar
dropp proffe folk, siden det er minimal mulighet å få noe tilbake. prøv verktøy på ultimate boot cd eller hires boot cd. eventuelt skaff sata(eller hva nå enn type disk du har) til usb, og se om du får tak i noe.

klikkelyder er et godt tegn på at den holder på å ta kvelden eller er toast allerede.

å skru den opp kommer du ingen vei med, men gøy er det, hvis den er erklært død :p

Har satt den i kabinett med usb ja, sata. getdataback fant ingenting , andre program som kan testes?

Lenke til kommentar
Da min disk tok kvelden i vinter kom det også klikkelyder fra den. Da jeg koblet den til kom det noen ganger spm. om formattering, andre ganger viste den innholdet på den (men bare i 1-2 sekunder før disken forsvant fra Windows), men om oftest gjenkjente den ikke disken i det hele tatt. Hørtes ut som om disken spant opp, for så å stoppe igjen - gang på gang.

 

Etter tips på forumet her prøvde jeg da å legge den i fryseren i et par timer (la den i dobbelt sett med gjennomsiktige plastposer), og tok den ut og koblet til umiddelbart. Da fant Windows disken og jeg fikk lest ut filer i noen minutter før den "døde" igjen. Gjentok operasjonen 5-6 ganger og fikk hentet ut flere GB med data.

Da ligger disken ved siden av kyllingfileene, det må testes.

:!:

Får bare spm om jeg vil formatere, men ser stasjonen i windows

btw , har hørt om det før med fryseren, kom bare ikke på det

Endret av netted
Lenke til kommentar
Blir kastet likevel, regner med det er for dyrt å sende inn til firma.

ReConsult tilbyr gratis analyse av disken. Det kunne jo kanskje vært noe. Sjekk forøvrig om innboforsikringa di dekker denne typen skader.

kan nesten vedde en tier på at de skal ha seg betalt hvis du skal ha tilbake disken, eller for frakten eller for å få vite om hva du kan få gjenopprettet eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...