Gå til innhold

[Løst]Mobilt Bredbånd på Windows 7 Problemer (HASTER!)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettop kjøpt et mobilt bredbånd fra Netcom. Det er et Huawei E230 USB Modem.

 

Problemet er at etter installasjonen på min Windows 7 Build 7100 (RC) så starter alt som det skal. Men jeg får ikke opp et vindu der jeg skal putte inn SIM koden min får å få tillgang til Netcom sin internett.

 

Jeg har prøvd på min Windows XP Bærbare marskin, å der funket alt uten problemer.

Jeg har også prøvd på min bror sin Windows Vista Stasjonær pc. Å der funket alt uten problemer også.

 

Men det funket ikke på min Windows 7. Er det noen som kan hjelpe meg eller har hatt samme problem?

 

Ja den blinker grønt 2 ganger, vært 3 sekund. som på begge de andre pc'ne. Alt er helt likt, bare at jeg ikke får opp SIM Kort vinduet i Mobile Partner. Som programmet heter.

Endret av DanielBS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å kjøre programmet som administrator ( høgreklikk på ikonet og velg kjør som administrator)

 

 

Om det ikke hjelper prøv følgende

 

https://netcom.no/bedrift/kundeservice/abon...ltbredband.html

 

Programvare for Windows 2000/XP/Vista (32bit og 64bit)

VIKTIG! For at Huawei E220 skal fungere på Windows Vista må du først oppgradere modemet. Dette må gjennomføres på en maskin som kjører Windows 2000 eller Windows XP (gjelder ikke dersom du har en versjon som allerede støtter Windows Vista). Følg instruksjonene under for å oppgradere ditt modem.

 

OBS! Dersom du er tilkoblet via ditt E220-modem må du laste ned filene først og lagre de på din maskin. Deretter kobler du fra forbindelsen, lukker programvaren og kjører oppdateringene

 

* Sett inn E220 modemet i din maskin

* Last ned siste versjon av firmware (v 11.313.02.00.01 - 12.03.2009) retter problemer med unormalt brudd på dataforbindelsen

* Klikk Åpne når nettleseren spør deg hva du vil gjøre med filen

* Følg instruksjonene på skjermen. OBS! Kryss av på boksen Forced Download i veiviseren

* Last ned siste versjon av programvaren (v. HOST83.11.07.01.00.01 - 07.09.2007).

* Klikk Åpne når nettleseren spør deg hva du vil gjøre med filen

* Følg instruksjonene på skjermen. OBS! Kryss av på boksen Forced Download i veiviseren

 

Du kan nå sette inn modemet i din Vista-maskin og installere som normalt

Endret av supernoob
Lenke til kommentar
Prøv å kjøre programmet som administrator ( høgreklikk på ikonet og velg kjør som administrator)

 

 

Allerede prøvd flere ganger. Det går ikke. Glemte å nevne en del, jeg får meldingen:

Enheten er koblet fra eller er ikke tilgjengelig. Når jeg starter programmet.

 

Men det er koblet til, å det er tilgjengelig da den lyser å blinker grønt som den skal osv.

 

 

Er det noen i det hele tatt som kjører mobilt bredbånd med Windows 7 (Netcom sitt USB Modem)??

 

 

 

Edit: Det har jeg lest å prøvd 2-3 ganger også. Det er til E220. Jeg har E230. å E220 filene funker ikke til E230.

 

Dessuten autoinstaller alt seg, så jeg skulle ikke trenge til å gjøre noe av det der da alt funket på min bror sin Windows Vista.

Endret av DanielBS
Lenke til kommentar

La inn windows 7 RC 32-bit på en pc for noe kjentfolk, og dem bruker netcom's mobile bredbånd.

Men er usikker på hvilket modem dem har, er et huawei modem ihvertfall ( et hvitt et), men husker ikke modell nr.

 

Der var det bare å sette i modemet, la det installere seg og kjøre netcom programmet, for å slenge inn pin og koble til :)

Lenke til kommentar
Uff da, merkelig problem. Har desverre ikke noe erfaring når det gjelder mobile partner programmet. Om selve installasjonen gikk fint og modemmet oppfører seg normalt så kan det være kluss med windows 7 og programmet.

 

Har du prøvd å sette programmet i "compability mode"?

 

Jeg har ikke prøvd å sette det i Compability Mode. Kan du gi meg en mini kjapp guide får det?

 

 

Edit: Prøvde å skifte til alle. ingen funket :(.

 

 

Edit2: Skal reformatere pc'n til en Windows 7 RTM build 7600.

Går ikke det skifter jeg til Windows Vista som jeg hater.

Endret av DanielBS
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...