Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe bil til rundt 200.000 +/- noe :) BMW, MB osv.


Manlulu

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny bil nå. Endelig :) Har fra før en råtten Audi 80 88 mod :p

 

Jeg har sett rundt på finn.no og autodb en hel del i en god stund nå. Først ville jeg ha en bil med mye power, ingenting annet gjalt, men så fann jeg mer og mer ut at en bil med komfort er jo helt topp det og.

 

Valget har fallt mer og mer på Merce c-klasse, CLK og BMW 3-serie (ikke 316!), og litt toyota celica (ser ganske bra ut).

 

Bilen må være relativt ny.

 

Noen som har noen formening om hva jeg bør se etter, erfaringer osv?

 

All hjelp blir tatt imot med åpne armer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel.. Er ikke fast på verken sedan eller coupe.

Skal helst være over 2001 mod.

MÅ være bensin, pga lyden. (Disel lyd er fyfy :p)

Pris rundt 200.000.

Hjuldrift.. hmm.. alt er vel bedr enn forhjulsdrift, men hadde ikke vært værdens undergang om det var en fin en med forhjul.. :)

 

Er ikke så stor fan av 1-serie, men den siste 320en der var ganske fin :)

Lenke til kommentar

Jeg tenker også å bytte i noe slikt til neste år. Men jeg vurderer diesel også da, og automatgir er selvsagt et must.

 

Av BMW E39 finnes vanvittig mye fint i denne prisklassen, komforten i disse bilene er jo i særklasse.

Jeg sikler mest på en 525dA, men en 525iA kan også klare seg. Du får en fin en med mye utstyr for 200 000 og oppover fra 2001 og nyere.

Denne

BMW 525iA

er jo drømmen, mangler bare 16:9 navi og el. seter med minne.

Lenke til kommentar
Vel.. Er ikke fast på verken sedan eller coupe.

Skal helst være over 2001 mod.

MÅ være bensin, pga lyden. (Disel lyd er fyfy :p)

Pris rundt 200.000.

Hjuldrift.. hmm.. alt er vel bedr enn forhjulsdrift, men hadde ikke vært værdens undergang om det var en fin en med forhjul.. :)

 

Er ikke så stor fan av 1-serie, men den siste 320en der var ganske fin :)

hvorfor må du egentlig ha bakhjulstrekker? er det for at du skal være tøff og slædde rundt om kring? og 2 av de jeg linket til er 2002 modell.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Denne ekstreme fokuseringen på bensinforbruk som har blitt i det siste er helt latterlig.

Folk tenker kun på hva det koster å fylle tannken og ikke noe på de andre kostnadene, som vedlikehold, prisfall, osv. For å si det sånn, en bil som bruker 1 liter per mil kan likevel bli billigere i drift enn en som bruker 0.6....

Lenke til kommentar
For å si det sånn, en bil som bruker 1 liter per mil kan likevel bli billigere i drift enn en som bruker 0.6....

 

Dette gjelder vel kanskje i hovedsak amerikanske biler hvor man kan kjøpe deler på eBay til en krone. Eller gamle Volvoer som man få en råner utenfor en perifert Statoilstasjon til å skifte viftereima i bytte mot to burgermenyer. A8 er en dyr bil med dyre deler, ingen vits å prøve å pynte på det faktumet. En liten parkeringsbulk i aluminiumskarosseriet koster litt mer å rette opp enn en gammel Audi 80.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Selvsagt koster det å serve en A8, ingen tvil om det. Men skal man sammenligne den mot en Ford Focus?

Kjøper man en sånn bil er det fordi man har god råd, ikke bare til innkjøp men også til drift.

Har man råd til å kjøpe bilen har man også råd til å fylle bensin og ta service på den.

Lenke til kommentar

Tja, si det. Var jo bare et forslag da, helt opp til kjøper selv hva som er viktig for han.

Til syvende og sist er det en ren smakssak. Finnes ikke biler som passer for alle. Jeg ville kanskje valgt noe utradisjonelt, ikke som alle ungdommer velger. Typisk ungdomsbil er BMW E46, 5-er golf, Celica osv. En litt komfortabel og stor bil er nok ikke så dumt hvis man har kjørestil som passer til sånne biler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...