Gå til innhold

Bytte internett leverandør? (Fra GET)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
lurer på å bytte leverandør da jeg synes GET er dyre.

299,- for 3500/1000 linje er vel ikke akkurat beste deal ?

Noen synspunkter?

 

Er ikke ille pris det du har.

Dog du kan få 20000/1000 linjer til 398,- i dag. Men da kommer ofte linjeleie i tillegg da det er Adsl linjer.

Selv har jeg så som så erfaring med kabel grunnet overbooking av sentraler/noder.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
lurer på å bytte leverandør da jeg synes GET er dyre.

299,- for 3500/1000 linje er vel ikke akkurat beste deal ?

Noen synspunkter?

 

Sjekk prissammenligninger på telepriser.no :)

 

Hos meg har Get levert et bedre produkt over tid enn noen DSL-leverandør har klart.

 

Har forsøkt ADSL, ADSL2+, som er alternativene som finnes, og grunnet støykilder nært telekabel-bunten så kommer f.eks ADSL2+ aldri over 14-15 Mbit ned og under 1 Mbit opp.

 

VDSL2 har jeg blitt frarådet å satse på - av leverandør - nettopp grunnet støykildene som ingen kan gjøre noe med da det er innenfor grenseverdiene som er akseptert i telenettet.

 

Linjelengden sin er jo kjent, så den kan brukes for å vite hvilket produkt som teoretisk kan leveres til deg, men støykilder og annet tjafs vet du normalt ikke før du prøver. Og når du sitter der med modemet og ikke får hastigheten du skal er det plutselig litt vanskelig eller umulig for leverandøren å gjøre noe med det.

 

Har du en kort, støyfri linje med bra utstyr i begge ender og det får stå i fred så er jo DSL fint nok det :)

 

Jeg bruker selv Get av flere grunner:

 

-Bedre skjerming av kabelen (merker ikke støykilden i bygget)

-Bedre upload-hastigheter (Get kan levere raskere uplink også snart)

-Rask leveranse av utstyr (kan hentes hos forhandler)

-Kan bytte defekt utstyr hos forhandlere og slippe å vente 1-2 uker på "nytt modem" eller "Ny ruter" sendt som postpakke.

-Slipper å forholde meg til feilkilder som feilkobling av kabler på sentralen, i krysskoblingspaneler, defekter på modem, salg av min DSLAM-port til andre kunder etc.

-Bedre kapasitetspotensiale på lenger sikt - har allerede overgått xDSL selv Get ikke ønsker å strekke seg spesielt mye over DSL-leverandørenes raskeste produkter.

Konkurranse fra fiberaktører endrer nok dette når de mister mange nok kunder.

 

Klart det også oppstår feil i koaksnett, og feil lenger opp i kjeden påvirker alle nedenfor, men siden det ofte påvirker TV-leveransen har jeg mange sinte naboer som klager til Get for meg :)

 

Overbooking av noder har vel forekommet men har blitt løst.

 

Kundeservicen til Get er etter min mening ikke verre eller spesielt mye bedre enn DSL-leverandørene heller. Får du tak i teknikere som kan sine saker blir problemer løst kjapt. Blir du stuck hos callcenter-droidene med en komplisert problem så er du kjørt uansett, og det tar tid.

 

 

 

 

Lykke til i valget!

Lenke til kommentar

Sitter på Ventelo OA.

uptime er på 300+ dager og 3 linkdowns på 12 sek.

 

Ganske stabil.

 

Har noen venner som også har VDSL2, de er fornøyde med oppetiden.

 

Søsteren min har GET, og de sliter med at nettet sørper seg på ettermiddagen og kveldene, samt i helgene.

Er vel pga overbooking, men GET vil ikke innrømme overbooking på nodden.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
-Bedre upload-hastigheter (Get kan levere raskere uplink også snart)

 

Har du mer info når det gjelder dette punktet..?

 

Nei dessverre, de har indikert at de skal øke uplink i mange år nå, men plutselig er de helt stumme om det temaet - fikk en uttalelse derfra om at det "Kunne være de ikke øket utover 5 Mbit siden de ikke fikk til mer" - må dessverre si at jeg har blitt skuffet over utviklingen gjennom høsten - stabiliteten og kvaliteten på sambandet er på vei fra "Meget bra" til "Dårlig" grunnet støykilder og ustabile forsterkere, og det later ikke til at de klarer å få skikk på problemet. Kanskje jeg bare har vært heldig frem til i høst. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...