Gå til innhold

Deler ødelagt etter statisk elektrisitet, vil PSU også vere ødelagt?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Kjørte den vanlege haust vasken i pc'en med støvsugaren, og resultatet var ganske så enkelt at eg fekk statisk elektrisitet gjennom heile greia. Kan si det slik at eg nå har "lært leksa", og luft på boks kommer til å bli brukt framover! ;)

 

Så nå skal eg handle noe nye deler, og eg trenger å vite om PSU'en kan ha blitt ødelagt når "uhellet" skjedde? Vil ikkje kjøre nye deler på PSU'en vist det kan resultere at alle nye delene rykker.

 

Når jeg starten den gamle pc'en så går den i 5sek, før den da stopper. Kan fort konkludere at det er fordi CPU'en er ødelagt, men lurer på om PSU'en funker siden systemet starter? Ein venn sier at siden PC'en starter, så vil PSU'en funke.

 

Kan nevne at det var en MIST 500W.

 

Takker for alle svar som kan hjelpe meg! :)

Mvh. Daniel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortslutt CPU og sjekk at den fungerer.

 

Vil tippe at HK er ødelagt, men at CPU kanskje fungerer. Får du feilmelding i form av beeps? I så fall er det lett å finne ut hva som er galt. Om den slår seg av etter 5 sekund kan det godt være bare HK, evnt HK+CPU evnt HK+RAM osv.. (You get the point, HK er iallefall ødelagt.)

Lenke til kommentar
Kortslutt CPU og sjekk at den fungerer.

 

Vil tippe at HK er ødelagt, men at CPU kanskje fungerer. Får du feilmelding i form av beeps? I så fall er det lett å finne ut hva som er galt. Om den slår seg av etter 5 sekund kan det godt være bare HK, evnt HK+CPU evnt HK+RAM osv.. (You get the point, HK er iallefall ødelagt.)

 

Tenkte eg bare skulle legge alle delene som ikkje skal gjenkjøpest på hylla og kjøpe nytt system mens eg enda kan. :) så tilbake til hovudspørsmålet, er det muleg at PSU'en funker som den skal enda, så den kan bli brukt i mit nye system? :p

Endret av Shinra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...