Gå til innhold

[Løst]Trenger liten motor


Minsc

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke helt sikker på hva slags motor det er. Tror jeg har funnet riktig type motor på nettsider fra USA. DC eller RC motorer? Jeg skal koble de sammen med en USB-ledning for så å bruke det som motor til en vifte. Noen som vet hva det er, og hvor jeg kan få tak i det i norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har allerede funnet ca. 20 forskjellige USB-vifter som man får kjøpt. Greia er at jeg skal lage min egen. Har gjort det allerede, men den ble ikke akkurat som jeg ville ha den, og dessuten ble den borte. Så vennligst - jeg trenger en sånn motor.

Lenke til kommentar

Haha, jeg får visst ikke noen seriøse tilbakemeldinger her. Ja, motoren må være liten. Som sagt - jeg har allerede lagd en vifte med en sånn liten motor (tok den ut fra en radiostyrt bil). Hele poenget er at jeg vil eksperimentere litt, vet du. Jeg skal ikke ha en vanlig vifte. Er det ikke mulig å få noen seriøse svar her? Det jeg altså da leter etter, er en motor av denne typen som man kan få kjøpt et sted i norge.

Lenke til kommentar

vil tippe at det greieste til det du skal ha her er å plukke motoren ut av en servo fra en radiostyrt bil. denne skal ha ca 6V spenning og ligger i området rundt 100+mA. Ellers kan du jo finne noe passende i diverse leketøy med motor. Det siste tipset er muligens å benytte motoren til en halerotor til ett lite helikopter. Dette finner du hos elefun.no f.eks, men med frakt osv blir dette en unødig dyr løsning bare for å få ei vifte til å snurre. ikke sikkert motoraksling passer heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...