Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig å lage et bra skrekkspill egentlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
grunnen til at jeg satt skikkelig anspent gjennom hele wolf 3d

(shareware seff vi hadde jo bare hørt om folk som hadde fullversjonen)

men ikke leer en muskel gjennom hl episode 2, doom 3, fear osv osv er nok fordi jeg ikke er 7 år gammel lengerog har skjønt at ting ikke kan komme ut av skjermen og skade meg.

 

MEN, om noe skjer, som du ikke forventer, og det skjer kjapt, er det da helt normalt å skvette?

 

Half-Life 2 er riktignok ikke skummel, men doom3 og fear fikk jeg nok av etter 5min..

 

Men greit nok, jeg er vel bare litt pysete:P

 

husker jeg skvatt som faen av cs noen ganger, og det var jo ikke så veldig skummelt akkurat :p - lever meg helt inn i RA3 f.eks og spillet fremprovoserer naturlige reaksjoner som stress, glede og sinne, men akkurat frykt skal det mye til for at et spill skal få meg til å oppleve... (men da jeg var 7-8 år var det skummelt å hente et glass vann etter noen maps med wolf3d :p)

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvorfor ikke lage et spill som det i "Stay Alive"? også måtte man se filmen først, tror nok det hadde satt hjertet i halsen til mange!

 

Ellers en god idè er at du har mange med deg på starten av spillet får så at alle blir nesten borte med engang, å fullstendig stillhet...

Jeg personlig tror det værste folk vet, er å være alene...

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke lage et spill som det i "Stay Alive"? også måtte man se filmen først, tror nok det hadde satt hjertet i halsen til mange!

 

Ellers en god idè er at du har mange med deg på starten av spillet får så at alle blir nesten borte med engang, å fullstendig stillhet...

Jeg personlig tror det værste folk vet, er å være alene...

 

Hadde elsket det spillet (seff ikke heeelt likt, altså bare spill-delen), var så diiiggggg grafikk! Men ja.. var mer enn det..

 

Og.. det minner om FEAR 2 Reborn (skal ikke avsløre mye), men du ender opp med å drepe hele teamet dit.. Vil du være alene, spill condemned criminal origins, der er du alene 99% av spillet, bortsett fra skurkene da.. (HATET det spillet!!)

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke lage et spill som det i "Stay Alive"? også måtte man se filmen først, tror nok det hadde satt hjertet i halsen til mange!

 

Ellers en god idè er at du har mange med deg på starten av spillet får så at alle blir nesten borte med engang, å fullstendig stillhet...

Jeg personlig tror det værste folk vet, er å være alene...

 

Hadde elsket det spillet (seff ikke heeelt likt, altså bare spill-delen), var så diiiggggg grafikk! Men ja.. var mer enn det..

 

Og.. det minner om FEAR 2 Reborn (skal ikke avsløre mye), men du ender opp med å drepe hele teamet dit.. Vil du være alene, spill condemned criminal origins, der er du alene 99% av spillet, bortsett fra skurkene da.. (HATET det spillet!!)

Slikt som er ille, å måtte drepe dine venner å være alene...

Lenke til kommentar
condemned 1 og 2 var creepy nok for min del...selv mp i condemned 2 fikk hjertet i halsen på meg... vet ikke hva det sier om meg :!:

 

condemned 2: bloodshot er det beste skrekk spillet jeg har spilt!

 

Er det bedre en eneren? Hvis ja kan det være jeg prøver meg. Den er requesta som anmeldelse på gamerstep så..

 

Er en mørkere historie i 2'ern, hvis du likte 1'ern så vil du garantert like dette!

Lenke til kommentar
Har du prøvd Call of Cthulhu - Dark Corners of the Earth ?

Undervurdert, men skummelt spør du meg...

Dette og Penumbra er de eneste spillene som har greid å skremme meg.

Helt til du får våpen på Call of Cthulhu, da blir det bare skytespill. Akkurat som med Doom 3 og FEAR.

Tror at når man kan drepe fiendene lett, føler man det ikke blir noe fare.

Merker godt at det kun er spill der jeg ikke kan forsvare meg som er skumle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...