Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg tror jeg har et lite svakt øreverkt. Hva hjelper?


SuperSkunk

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg var på ferie i Kreta en uke. Og der var det badebaseng. Alle oss som var sammen der dykket mye i basenget, og nesten alle andre enn meg fikk skikkelig vondt i ørene etter ferien.

 

Men nå flere dager etter at jeg kom hjem, begynner jeg å få litt vondt i det ene øret.

 

Jeg vet ikke helt hva dette er, men vet noen av dere om noe som hjelper mot sånne smerter? :)

 

Det er ikke så veldig vondt ennå, men jeg har på følelsen at det blir verre.

 

På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg var på ferie i Kreta en uke. Og der var det badebaseng. Alle oss som var sammen der dykket mye i basenget, og nesten alle andre enn meg fikk skikkelig vondt i ørene etter ferien.

 

Men nå flere dager etter at jeg kom hjem, begynner jeg å få litt vondt i det ene øret.

 

Jeg vet ikke helt hva dette er, men vet noen av dere om noe som hjelper mot sånne smerter? :)

 

Det er ikke så veldig vondt ennå, men jeg har på følelsen at det blir verre.

 

På forhånd takk. :)

 

Noe lignende skjedde med meg på en ferietur til Danmark for noen år tilbake. Jeg var veldig kul og det første jeg gjorde var å hoppe i bassenget for å dykke til bunn. Det var vel 4 meter dypt.

Da hørte jeg et 'popp!' i øret, og svømte opp til overflaten med en gang. Når jeg kom opp var jeg veldig svimmel og måtte holde meg til kanten. Det gjorde ikke vondt med en gang, og svimmelheten gikk vekk så jeg tenkte ikke særlig mer på det.

Etter noen timer begynte det å renne vann ut av øret, og jeg syns da dette var veldig merkelig, så etter vel enda en time med min lekkasje, tenkte jeg det var best å tørke vekk driten, med en Q-tip (eller hva det heter). Det var ikke det lureste jeg har gjort i mitt liv, for å si det sånn.

Men etter ekstrem, pulserende smerte som fikk meg i bakken, gul gugge ut av øret, og nærmest en munnfull smertestillende roet det seg etter vel ti minutter.

Den gule driten fortsatte å renne ut av øret i flere dager etterpå og da jeg endelig gikk til legen fikk jeg resept på tablett-medisin og en krem som jeg skulle smøre i øret i 2 uker hvis jeg husker riktig.

Tydeligvis hadde trykket i øret laget en liten rift i trommehinnen min da jeg dykket ned, og da jeg voldtok den med en Q-tip, sprakk den visstnok. Jeg har vært heldig, har ikke redusert hørselen på øret i det hele tatt, så det hele endte bra.

Ikke vær så sta som meg og kom deg til legen!

Endret av MaCh
Lenke til kommentar

Smerter er en del av livet.

Jeg synes det er tåpelig å springe til legen pga små ting som dette.

Er sikkert bare vanlig øre betennelse.

Hadde influensa for noen år siden å da sprakk trommehinna 2 ganger.

Den 3 gangen måtte jeg til lege ettersom jeg hadde klart å få vann på innsiden av hinna.

 

Visst det er slik i ditt tilfelle må/bør du gå til lege

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...