Gå til innhold

Penger fra staten etter fullført militærtjeneste?


asad

Anbefalte innlegg

Konstruktivitet er en fin bil. Han skriver jo at han var på jobbintervju, men ikke fikk jobb. Det er vel nettopp slike tilfeller ordningen er for?

 

Samma eff hva han gjør når han er arbeidsledig, når han faktisk har gjort en innsats for å prøve å skaffe seg jobb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De er fullt klar over at jeg satt hjemme og spilte spill. Det var ingen jobber i nærheten.

 

Men fiksa jobb selv etter de 6 månedene, så... Free money :)

...nå som du har jobb, kan du jo betale tilbake de pengene du fikk for å sitte og r*nke i seks måneder, din forp*lte samfunnssnylter. Måtte du lide en lang og smertefull død.

L-O-L

 

Betale tilbake penger? Jeg beskatter all lønna mi, så det er ingen problem. Dessuten satt jeg faktisk ikke å "runka i seks måneder".

 

Hvordan er jeg samfunnssnylter fordi jeg får NAVpenger i 6 måneder? Hva med de som lever på trygd? Er ikke de samfunnssnyltere?

 

Og personangrepene dine er jo koselige. Er du så misunnelig på mitt valg at du ønsker meg en lang og smertefull død?

 

Jaja, du kan jo drive å hisse deg opp du, jeg skal nemlig bestille meg en ny jobb-PC. På jobbens regning. :)

Lenke til kommentar

Absolutt. Jurist har mange gode innlegg med stor faglig tyngde både her og i andre fora, men dette utspillet var hinsides navlebeskuende. NAV/trygdeetaten etc. er ikke der utelukkende for dem som eksklusivt er ute etter å snylte, og ut ifra hva Slimda skriver så virker det heller ikke som han sorterer innunder denne gruppen. Er man ca. 20 år, nettopp ferdig med førstegangstjeneste og det er omtrent umulig å finne seg jobb, så er vel behovet for NAV-støtte helt legitimt?

 

Men jeg trekker meg vel ut av denne diskusjonen, ref. Jurists signatur samt at jeg ikke har kunnskap på området.

Endret av srbz
Lenke til kommentar
De er fullt klar over at jeg satt hjemme og spilte spill. Det var ingen jobber i nærheten.

 

Men fiksa jobb selv etter de 6 månedene, så... Free money :)

...nå som du har jobb, kan du jo betale tilbake de pengene du fikk for å sitte og r*nke i seks måneder, din forp*lte samfunnssnylter. Måtte du lide en lang og smertefull død.

L-O-L

 

Betale tilbake penger? Jeg beskatter all lønna mi, så det er ingen problem. Dessuten satt jeg faktisk ikke å "runka i seks måneder".

 

Hvordan er jeg samfunnssnylter fordi jeg får NAVpenger i 6 måneder? Hva med de som lever på trygd? Er ikke de samfunnssnyltere?

 

Og personangrepene dine er jo koselige. Er du så misunnelig på mitt valg at du ønsker meg en lang og smertefull død?

 

Jaja, du kan jo drive å hisse deg opp du, jeg skal nemlig bestille meg en ny jobb-PC. På jobbens regning. :)

 

For et tankeløst argment... Selv om andre samfunnssnyltere snylter på trygda lenger enn deg, betyr det ikke at det er greit at du snylter! Hasj er ikke sunt selv om heroin er farligere.

 

Det var ikke ment utelukkende som et "personangrep" mot deg, selv om det kanskje kunne oppfattes sånn, det var egentlig frustrasjonen mot alle forp*lte samfunnssnyltere som ble kanalisert mot deg, din forp*lte samfunnssnyler :)

Endret av Jurist
Lenke til kommentar
...men dette utspillet var hinsides navlebeskuende.

 

Kall det hva du vil. Det er ingen friske 20-åringer som sliter i seks måneder med å få jobb. Det er ALLTID mulig å få jobb. ALLE kan få jobb. Det er bare å ringe nærmeste matbutikk, kiosk eller telefonsalgselskap. Jeg har ingen respekt for tiltaksløse latsabber som sitter og napper seg i løken i seks måneder. En til to uker uten rett etter førstegangstjenesten er greit, men da bør man strengt tatt kunne leve av dimmepengene. I løpet av den tida er det LETT å få seg en jobb. Å gå på NAV som en frisk og arbeidsfør ung voksen er intet annet enn patetisk og flaut.

Lenke til kommentar
Konstruktivitet er en fin bil. Han skriver jo at han var på jobbintervju, men ikke fikk jobb. Det er vel nettopp slike tilfeller ordningen er for?

 

Samma eff hva han gjør når han er arbeidsledig, når han faktisk har gjort en innsats for å prøve å skaffe seg jobb?

 

Ordningen er til for dem som ikke er i stand til å jobbe, ikke for folk som er så fine på det at de ikke kan jobbe i en butikk eller i et annet "lavstatusyrke" mens de ser etter en bedre jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...