Gå til innhold

Battle.net merge av wow-account


Anbefalte innlegg

Har fått en mail fra blizzard om at min account har blitt merget med en Battle.net account. Jeg har ikke gjort dette selv, og øverst i mailen jeg fikk fra blizzard står det "Hello Ludwig", som ikke er mitt navn. Jeg antar at jeg da har blitt hacket og at noen har merget min konto med deres? Men hvordan er det egentlig mulig, hvordan foregår denne mergingen, man må vel ha mitt passord for å kunne merge?

 

Noen tips på hvordan jeg raskt kan få tilbake min account? Er det bare å sende mail og vente..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått en mail fra blizzard om at min account har blitt merget med en Battle.net account. Jeg har ikke gjort dette selv, og øverst i mailen jeg fikk fra blizzard står det "Hello Ludwig", som ikke er mitt navn. Jeg antar at jeg da har blitt hacket og at noen har merget min konto med deres? Men hvordan er det egentlig mulig, hvordan foregår denne mergingen, man må vel ha mitt passord for å kunne merge?

 

Noen tips på hvordan jeg raskt kan få tilbake min account? Er det bare å sende mail og vente..?

Noen har fått tak i account infoen din, og merget din account med dems battlenet account.

 

100% samme historie fra min side. Det het gått 6 uker siden jeg sendte blizzard den første mailen, enda ikke noe svar. Så forbered deg på litt heftig venting. Telefonlinjene dems funker jo heller ikke.

 

Og som sagt mange ganger før: IDIOTISK system. At det ikke blir sendt ut en mail som ber deg bekrefte sammenslåingen av wow- og battle.net accounten er bare helt patetisk. Alt man får er en mail som sier at det har skjedd, og at du bør kontakte blizzard asap om det ikke er din battle.net account.

 

Det er MANGE som har blitt hacket på denne måten, og dette tar store deler av blizzard sine rersusjer, derav den lange ventetiden for support.

 

 

--

 

Gå hit:

http://eu.blizzard.com/support/webform.xml?locale=en_gb

 

Velg World of Warcraft -> Account security / compromise / hacked, og fyll ut feltene som kommer opp.

 

Det er viktig at du tar med all infoen som mulig på en mail, så du slipper å sende fler.

 

Ta med et bilde av ID (bare blurr ut eller sladd fødselsnr etc. trenger kun bilde + navn).

CD key som tilhører accounten din

Secret password / answer.

Adresse du registrerte accounten på

og evt mobilnr

 

Om du gir dem det vil de ikke trenge mer info, og du vil kun behøve å sende den ene mailen. Skriv også at du ønsker å fjerne eventuelle authenticatorer som har blitt addet til accounten din, da de ofte er litt sløve på det. De unmerge accounten, resetter passord og email, men fjerner ikke authenticatoren - og da er du like langt.

 

lykke til :>

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Ditt gamle wow username og passord vil ikke virke såklart, fordi man bruker battlenet-kontoen sitt user og password etter mergen. Sleipt triks det der. Burde vært unngått av Blizzard for lenge siden. Tanken bak er jo helt relevant, å samle alle Blizzard-spillene under en portal. Synd det kan misbrukes av folk som bruker keyloggere.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Ditt gamle wow username og passord vil ikke virke såklart, fordi man bruker battlenet-kontoen sitt user og password etter mergen. Sleipt triks det der. Burde vært unngått av Blizzard for lenge siden. Tanken bak er jo helt relevant, å samle alle Blizzard-spillene under en portal. Synd det kan misbrukes av folk som bruker keyloggere.

Jepp. Og måten blizzard kunne unngått det hele på var å sende ut en info mail til alle emails som har en registrert wow account, og si at de har stilt databasen tilbake for 2 mnd els (så lenge merge funksjonen har vært tilgjengelig). Dermed blir ALLE accounter unmerget, og passord/brukernavn til være det samme som det var for 2 mnd siden.

Etter tilbakesettingen av databasen ville de deretter gjort det slik at man måtte BEKREFTE sammenslåingen med en email som blir sent til email-addressen din.

 

Da ville problemet vært løst. Siden en keylogger vil ikke kunne vite hva email-adressen din er. Og den er også sensurert på blizzard sinne hjemmesider, dermed vil det være deg, og kun deg som har muligheten til å bekrefte account-mergingen. Og alle useless scams ville vært forgjeves, og blizzard ville spart seg for mye arbeid.

 

Om noen skjønte hva jeg mente da. Tror jeg skrev det på en ganske flokete måte.

Lenke til kommentar
Logger du inn på mailen har keyloggeren passordet dit også.

Vel, keyloggeren har ikke emailen din.

 

Edit: Powertip til de som er redd keyloggers, og ikke har authenticator eller noe i den dur:

 

Lag et random passord, eller velg "glemt passord", og få generert et random passord. Lagre dette passordet i en .txt fil, og put det inn sammen med masse annen tekst. Og hver gang du logger inn, kopierer du passordet fra denne filen, og limer inn i passordfeltet. På den måten slipper du å skrive det, og keyloggeren vil ikke kunne spore passordet.

 

La oss si passordet er 9ff5SdfDT1, da lager du et tekstdokument med en slik tekst:

 

asflks3dsljkadsfkljsfohaslkjdsfdsldfaldreuiewe9ff5SdfDT1aoweeflsdalksdre

 

Så kopierer du bare den biten når du logger inn.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
De har jo et sikringsmiddel mot keyloggere innebygget i login-skjermen, ved at man kan tikke av "remember user name", så du bare skriver passordet hver gang du logger inn. Da får ikke keyloggeren brukernavn, bare passord.

Sant nok. Men la oss si du har en venn på besøk, som logger inn på en annen account, da må du fylle inn ditt eget account navn igjen. Eller la oss si man har mer enn en account, eventuelt har lånt en annen sin.

 

Det mest idéele er å skaffe en authenticator. Da kan hackeren vite all infoen om deg, accounten din og bestemoren din uten å kunne komme inn på accounten din - med mindre han fysisk stjeler brikken fra deg.

Lenke til kommentar
hei

 

Synd at din konto har blitt hacket

 

Har selv merget min wow konto med battle net. Fikk kort tid etter min første fan mail ifra keylogger. Forstod at det var køddent når de ba meg gi brukernavn og passord hehe..sånt gir jeg kun over telefonen hehe.

Håper at det løser seg for deg:)

Hvorfor skal du gi account info over telefon til noen som helst? Med mindre det er RL venner du stoler på.

Lenke til kommentar
hei

 

Synd at din konto har blitt hacket

 

Har selv merget min wow konto med battle net. Fikk kort tid etter min første fan mail ifra keylogger. Forstod at det var køddent når de ba meg gi brukernavn og passord hehe..sånt gir jeg kun over telefonen hehe.

Håper at det løser seg for deg:)

Hvorfor skal du gi account info over telefon til noen som helst? Med mindre det er RL venner du stoler på.

 

Ang telefon så var det en fleip:)

Lenke til kommentar

Så nå for et par timer siden at jeg hadde fått en slik mail for et par dager siden. Jeg sente nettopp et slikt skjema til blizzard.

 

Kontoen min har ikke vært aktiv de siste 3-4 månedene så det er ikke noe krise. Missliker bare at folk stjeler til seg noe jeg har brukt mye tid og energi på å bygge opp. :thumbdown:

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Det er der passordminne kommer inn i alle nettlesere. Man skriver ikke inn brukernavn og passord HVER GANG på gmail, nettopp fordi nettlesern har lagra det første gangen. Mere sikkerhet mot keylogging. Hvis du er så paranoid at du vil ha brukernavn og passord på din egen mail på din egen PC til enhver tid, kan du bli keylogget også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...