Gå til innhold

Billig oppgradering av PC. Hvilke deler?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Begynner å bli på tide å oppdatere min 3 år gamle PC med AMD Athlon 4200+ prosessor, 2 GB DDR ram og et 7900 GT.

 

Har en NothQ 450 Watts strømforsyning som jeg håper er nok, og har også kabinett og harddisk.

 

I og med at jeg ikke spiller så veldig mye, så tror jeg at jeg klarer meg med 7900-kortet mitt en stund til, da det fortsatt greier de fleste spill på Low. De tingene jeg har tenkt å oppgradere er da altså:

 

Hovedkort

RAM

CPU

Skjerm

 

Skjermen må være 24" eller større.

 

Har tenkt å bruke maks 4500,-

 

PCen kommer til å bli brukt til det aller meste, spesielt mye til visning av HD-filmer, streaming av musikk og til mye skolearbeid. Er også viktig at den takler MW2 når det kommer. (Holder 7900 GT?)

 

Har selv satt opp denne handlekurven Er det et bra oppsett i forhold til pris?

 

Takker for all hjelp :)

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Definitivt, JA. Hvis du skal spille på en 24" og i nogenlunde god kvalitet så ville jeg minst ha gått for et 4870. Du får sikkert kjørt mange nye spill med et 7800GT, men jeg forestiller meg at resultatet kan bli relativt deprimerende. Kortet vil antageligvis også bli presset til bristepunktet.

Lenke til kommentar

Siden jeg la ut et forslag i en annen tråd, legger jeg ut noe her også. De har AMD940 veldig billig hos Amentio så jeg foreslår dette:

 

Handlekurven Vis alltid handlekurven når du kjøper et produkt

 

Prosessor:

AMD PHENOM II X4 940 3.0GHZ BLACK SKT AM2+ 8MB 125W P (HDZ940XCGIBOX) 94 1 290,- 1 290,-

 

Hovedkort:

ASUS Mainboard S-AM3 nForce750aSLI ATX 2xPCI-E Audio GbLAN 2x1394 Retail (M4N72-E) 57 864,- 864,-

 

Minne:

OCZ TECH OCZ Gold XTC 4096MB DDR2 PC6400 KIT (OCZ2G8004GK) 107 457,- 457,-

 

Skjerm:

ACER V243HQbd 23.6" Wide 16:9 FHD. 5ms.40000:1.DVI w/ HDCP.TCO03.BlackEURO(AMD) (ET.UV3HE.004) 233 1 495,- 1 495,-

 

Skjermkort:

PALIT GTX 260 SP216 PCIE 896M DDR3 SONIC (NE3X262SFT394) 5 1 316,- 1 316,-

 

 

Totalt (inkl. mva): 5 422,-

 

 

Herav MVA: 1 084,40

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Det er et eller annet lagersalg hvor940 slges. Du får ihvertfall ikke noe slikt noe annet sted. Dersom du ikke ønsker Nvidias skjermkort, kan du allikvel kjøpe det hovedkortet; hvis du ikke skal ha noe avansert SLI eller CF på sikt. Hovedkortet er beregnet for Nvidia. Skjermen kan du evt kjøpe fra et annet sted, men denne her har ihvertfall HDMI - den koster 2K på komplett ihvertfall (BenQ 24" av samme type)

 

Det andre bør du nok avgjøre relativt raskt:)

 

Skal du ha et native HDMI-skjermkort så finnes det også hos Amentio. HD4870 er nevnt av flere her og koster 1440,- HDMI. men det er en litt ond sirkel, for "bare" 400,- over den kommer HD4890 som du lever med veldig lenge.

 

Men alt i alt du klarer deg lenge med GTX260 og adapter som normalt følger med.....

Lenke til kommentar

Ok, så du vil altså si at 940 til 1290,- er et scoop?

 

Nei, altså, det holder med DVI til PC. Regner med at det er greiest uansett, er jo ingen forskjeller på bildekvaliteten heller. HDMI har jeg tenkt å koble min Xbox 360 opp mot :)

 

Og en ting til: Hvordan ville denne pakken takle spill som GTA IV på en 24"?

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...