Gå til innhold

Nytt OpenOffice.org design?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper at de ikke går for dette. Bruk av tabs er bra og kan med fordel benyttes, men gjør skriveflaten så stor som mulig. Selv om F11 er greit, så gjøres det meste av skrivearbeidet med verktøylinjene oppe.

 

Forøvrig har OO.org blitt en utrolig bra office pakke. Det å fiffe opp med gjennomsiktighet er én ting, men ribbons er en uting.

Hører dere OO.org?

Lenke til kommentar

Liker ikke dette. Jeg tror OOo kunne tjent mye mer på å gjøre UIet "skinnable", hvor brukere selv kan lage tillegg som bestemmer hvordan UIet skal se ut, litt på samme måte som addons i Firefox.

 

Så kunne man hatt noen medfølgende (f.eks "Office 2003-style", "Office 2007-style", osv) som brukeren kan velge under installasjon, men med mulighet til å legge inn "custom"-UIs senere.

Lenke til kommentar

Etter overgang til ubuntu og aldri mer microsoft osv, så må jeg si at office 2007 gjore meg helt :dribble: for det var veldig intuitivt og genialt lagt opp, så sånnsett har jeg savnet noe lignende for open office, men det beste ville være om en kan velge litt selv, f.eks. enkel måte å bytte til "classic" osv.. altså det temaet en vil selv, da noen vil ha det slik det var, noen vil ha det slik det blir osv :)

Lenke til kommentar
Vi får bare breiere og breiere skjermer, men programmene går i feil rettning, jeg vil gjerne ha menyer på sidene, ikke over i tabs. Syntes dette er helt ubrukelig... :cry:
Prøv IBM Lotus Symphony, det er basert på OpenOffice.

Det har menyer på siden...

http://symphony.lotus.com

*bilde*

Det der så lurt ut. Rart at ikke flere tenker mot det, eller, at man som bruker SELV får bestemme hvor menylinjer og slikt skal plasseres.

Endret av WheelMan
fjernet bilde og kortet ned quote
Lenke til kommentar

Er null probelm å flytte toolbars. Hverfall ikke når det er opensource og du kan forandre på akkurat det du vil. De som ikke liker office2007 er typisk folk som ikke liker automatiske paragrafer, o.l. og vil helst sitte i notepad. Problemet er at disse aldri har lært seg office og prøver å slåss med alle de smarte funksjonene i stedet for å dra nytte av dem. Office 2007 er den mest brukbare/lett betjente office utgaven som har kommet til nå.

Lenke til kommentar

:( :( :( :(

 

uff uff uff uff

 

Orker ikke mer office 2007 menyer.

 

JEG ER SÅ LEI AV DEM :@ :@ :@

 

Alt gjemmer seg og man må finne ting på en mye mer tungvinn måte. Jeg kan virkelig ikke se hvordan det kan være en oppgradering. Det er mer ment for folk som ikke kan lese. menyene tar sinnsykt mye plass og mye å bla igjennom og mye å titte på og gjette seg fram. Istedenfor å ha en ned droppings meny hvor alt står enkelt og greit!

Lenke til kommentar

Til alle som klager over Office 2007 menyene:

 

Ja, det er uvant en stund. Ja, de er ikke perfekte. Ja, det er lov å foretrekke de gamle verktøylinjene. Men: MS har brukt masse tid og undersøkelser for å finne bedre UI og Ribbon utmerket seg overlegent. De aller fleste jobber vesentlig mer effektivt med Ribbon enn uten. Vi hører bare så mye støy fra de som ikke gjør det. :)

 

Her er litt informasjon:

 

http://blogs.msdn.com/jensenh/archive/2006/08/28/728064.aspx

 

I 2010 er det kommet en del forbedringer som er bra, blant annet at det er mye enklere å tilpasse båndet slik man ønsker.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
:( :( :( :(

 

uff uff uff uff

 

Orker ikke mer office 2007 menyer.

 

JEG ER SÅ LEI AV DEM :@ :@ :@

 

Alt gjemmer seg og man må finne ting på en mye mer tungvinn måte. Jeg kan virkelig ikke se hvordan det kan være en oppgradering. Det er mer ment for folk som ikke kan lese. menyene tar sinnsykt mye plass og mye å bla igjennom og mye å titte på og gjette seg fram. Istedenfor å ha en ned droppings meny hvor alt står enkelt og greit!

 

De som ikke kan lese har da ikke det største behovet for å skrive heller ;)

 

On topic : Valg av skin høres fornuftig ut. Noen liker det ene og noen liker det andre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Testet ut den java-mockupen - må si jeg liker veldig det jeg ser. Intuitivt og enkelt. Sålenge det er valg for erfarne Open Office-brukere til å velge hvilken layout man vil ha, har de en sikker vinner her. Bruker kun Open Office til skriving, omtaler etc, og har aldri angret. Eneste jeg syns er dårlig er oppstartstiden.

 

Har du mekket programvare som trenger en quickstart-daemon for rask aksess bør det ringe noen bjeller..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...