Gå til innhold

Nytt OpenOffice.org design?


Anbefalte innlegg

Nå må det jo nevnes da at selv i Office 2003 så kan man enkelt dra de forskjellige toolbarene slik at de står vertikalt langs høyre eller venstre kant av skjermen. Om dette fungerer i Office 2007 eller OOo vet jeg ikke.

Det er enkelt å tilpasse/flytte menyene etter smak og behag i MSOffice opp til og med 2003 og i alle OpenOffice.org. I MSOffice 2007 (og 2010 beta) er de nye båndmenyene påtvunget og ikke mulig å tilpasse. Noen av argumentene for det går ut på at man øyeblikkelig skal finne frem i menyene selv om man bytter PC, bruker osv.

 

Jeg er rimelig sikker på at OOo vil gi oss valgfrihet mellom båndmenyer/tabs og knappemenyer.

 

Selv tilpasser jeg alltid knappemenyene slik at jeg har standardknappene minus noen jeg aldri bruker pluss noen jeg savner hurtig tilgang til. Det plager meg at dette ikke er mulig på den ene jobbmaskina (MSO 2007).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med en normal skjerm har du plass til minst 50 knapper på QAT. Det er langt over den grensen som gjør at det er raskere å finne funksjonen på båndet. Har du flere knapper enn det er plass til pga. skjermbredden vil QAT utvides til en ny linje som kommer fram om du klikker >> i slutten av den.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
Ah yes, OpenOffice - man etterligner layouten til MS Office og farger alt i 1995-grått. Hurra. :thumbdown:

Du fikk med deg at det her var en prototype og en grovskisse?

 

Ellers er jeg enig i at de kan prøve å gå sine egne veier, istedet for å kopiere MS Office for at gamle Office-brukere skal kjenne seg igjen. Jeg tror ikke de vinner noe på det, hovedsaklig fordi de fleste da vil se på OpenOffice som gratis, men litt dårligere enn MS Office (selv om de nødvendigvis ikke er på alle områder). De vil da ta MS Office fordi de enten får det gratis uansett eller svært billig.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...