Gå til innhold

konvertere raw filer til jpg

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Trenger et program som kan konvertere raw filer til jpg så vi kan printe de ut ;) Kamra har tatt raw filer og skriveren nekter å skrive ut bildene. Et program som er gratis hadde vært supert ;)

Endret av riskake90
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bildene er tatt med et speilreflekskaerma olympus ;)

Det følger program for å konverte RAW-feiler med alle Olympus speilreflekser.

Skrevet
Går ikke det å åpne bildene i photoshop og lagre det/de som jpg fil ?

Photshop er ikke akkurat gratis.

Det er det dessverre ikke ;) Men det er gratis med prøveversjoner på nett :thumbup:

Skrevet
Olympus Master fulgte med kameraet - det ligger på CD'en som fulgte med. Dette lager pene JPEG-bilder av RAW-filene, og du kan også bruke det til å skrive ut.

Har instalert olympus master . Skal se om jeg klarer det. De raw filene ville ikke komme frem, det står bare RAW på filene når de er lastet opp i olympus master.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg har rundt 2000 bilder fra en tur jeg har vært på, som nå er i DNG. Skulle gjerne hatt de i jPEG for å kunne dele de med de andre jeg dro med. Er det en enkel måte å gjøre dette på? Uten å måtte åpne hvert enkelt bilde i PS osv??

Setter stor pris på all hjelp jeg kan få :)

Skrevet

Kanskje det bare er jeg som er utrolig blond, men med Adobe dng converter, så konverterer den bare TIL dng..? :dontgetit: help, anyone? :!:

Skrevet

Jeg har CS3.. Og den på den linken du ga meg nå, vil ikke konvertere FRA dng.. Er det jeg som gjør noe feil, eller må jeg finne et annet program?

Skrevet
Jeg har CS3..
So kvifor bruker du ikkje det? Igjen, File --> Scripts --> Image Processor, var det fyrste eg nemnte.

Men eg må beklage ein gong til. La ikkje merke til at FS Photo Resizer ikkje har vorte oppdatert på ei god stund. Hadde eg i staden sagt Fast Stone Image Viewer hadde det truleg gått heilt fint. Naviger til bileta, høgreklikk --> Batch convert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...