Gå til innhold

Mennesket viser seg igjen fra sin verste side - Katten Zimba presset ned i naboens postkasse, lå halvveis ut med brukket rygg!


Anbefalte innlegg

Zimba (3) presset ned i naboens postkasse

Søndag morgen forsvant katta Zimba fra sitt hjem på Kråkerøy. Eier Roger Eriksen gikk ut for lete, og fant den store, åtte kilo tunge Maine Coone-katten død og presset ned i naboens postkasse. Det makabre tapet av den trofaste katten er en stor belastning for familien, som inkluderer de barna små Natalie (3) og Christoffer (8).

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

960x.jpg

 

Cecilie Skaug i Dyrebeskyttelsen i Fredrikstad er ikke overrasket. Hun opplyser at høsten, sommeren og våren er høysesong for mishandling av katter. Skaug sier de opplever et rush av henvendelser fra publikum i Fredrikstad-distriktet som kommer over makabre kattefunn. Ofte så blir de kastet ut av biler i fart.

 

Det er ikke noe nytt. Det skjer imidlertid mest med kattunger, og dette er første gang jeg hører at en voksen katt utsettes for noe slikt. Ofte så er det ungdommer som står bak. Seinest for et par dager siden så fikk vi melding om en tre uker gammel kattunge som var knyttet inn i en brødpose og dumpet langs veien. Vi vet ikke om den klarer seg.

Jeg lurer på om jeg kommer over noen slike mennesker noen gang, for deres del får vi håpe så ikke skjer. Lurer på hva som foregår i hodet på enkelte mennesker. Jeg skjønner det bare ikke. Kan noen forklare?

 

:dontgetit:

Endret av Robert
Korreksjon.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vel noko som går igjen, og igjen. Typisk "sprell" frå ungdom/barn/voksen som har behov for å la eit eller anna gå ut over eit som regel uskuldig dyr. Anten dei skal tøffe seg for kvarandre, eller noko anna som speler inn. Eg hugsar godt då bror min fortalte kva dei gjorde med kattane hjå ein kompis av bror min. Først fanga dei eit par villkattar/lauskattar som gjekk rundt tunet. Deretter tok dei kattane nedi plastikkposar, knytta igjen, og heiv dei på sjøen. Eg forstod ikkje kva personar som haldt på med slik, noko eg framleis ikkje forstår. Bror min stakkar turte ikkje å seie ifrå om at dette var noko han absolutt ikkje ville vere med på.

 

Då dette pågjekk var vel ungane i 10-12'års alderen. Det skal seiast at "kompisen" til bror min no nyss hadde var omtalt i ein notis i ei landsomfattande avis. Nettopp grunna straff for steling og diverse. Tilfeldig?

Lenke til kommentar

 Å da skal du overfalle fyren og banke dritten ut av han?  Wee Hail Vigilante people, skal jo alltid ta saken i egne hender . Politiet , vitner og endel taktisk etterforskning vil nok rask finne ut hvem ;)

 

Mine Mistenkte

 

( inneholder bare hva som eventuelt skjedde med den katten utifra opplysninger på nettaviser rundt om :) så har jeg lagt til litt annet fjas.

 

Følgene :

 

driitafulle  teens med Jack Daniels x2 shotter og en linje opphakket  skolekritt  som de snorter stolt inne i et busstopp. Piss steine på skolekritt å 2,3 dl Jack daniels på deling . Blir planen lagt :

 

I nattens mulm og mørke "ruset på kritt" sniker de ned til der den døde katten ligger, finner eier igjenom halsbåndet.s info scrolls. Og vips tenkte de: Jaja ser man det MOAMAHAHA . Vi hammrer å slår den så har nedi  postkassa til naboen , at han sikkert tror det var sin egen nabo

 

ja ja ja ja . the perfect plan

 

:nei:

Lenke til kommentar

Tydeligvis prøvde de jo å adoptere den vekk , så jeg skjønner ikke helt poenget ditt. Katten har tydeligvis store problemer med å være fanget i et bånd, garantert opplevd noe traumatisk  . å hvem i helvete bruker bånd på en katt? 

 

Fordi om katten reagerer slik når den er i bånd , kan den være fløtepus ellers. 

 

veldig fint å ta livet av ethvert dyr som prøver å forsvare seg?  unskyld meg ass

Lenke til kommentar

Ville vel ikke vært så sært hvis det ble båndtvang og alle måtte hatt bånd?

Ville heller ikke vært like enkelt for 4år gamle drittunger som får katt av foreldrene fordi det er "enkelt" å bare slippe katten ut.

Jeg tviler så inni hampen sterkt på en slik lov noen gang vil finne sted, men-men.

 

Men nå sporer vi av her. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...