Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Blir sett på som kjærestemateriale alt for tidlig


Gjest han fyren

Anbefalte innlegg

Gjest han fyren

Litt om meg selv først, midten av 20 årene, høy, trener flere ganger i uka, fått meg en god jobb og utdannelse, masse kunnskap og interesser. Aldri hatt et seriøst forhold.

 

Jeg sliter rett og slett med å få følelser for damene. Det tar utrolig lang tid, jeg har nesten gitt opp å føle den "betattheten" ved første blikk. De jeg har forelsket meg i tidligere har skjedd ved at jeg har kunnet være sammen med de over lengre perioder som venner eller bekjente, feks jenter i klassen, på jobben etc. Da er jeg allerede på venne stigen hos dem og det er et tapt slag. Dette medfører at jeg ikke har begynt å se etter interessante damer etter hvor betatt jeg blir, men hvor kjekke de er å tilbringe tiden med.

 

Når jeg tilbringer tiden så behandler jeg dem ikke som en venn hvis noen skulle få det inntrykket, men flørter, bruker kroppskontakt, tar dem med på masse og alt det der. Altså skal jeg ikke klage over at jeg ikke klarer å sjarmere de. Problemet er at et flertall av damene stempler meg som kjærestemateriale og får et mye høyere interesse nivå før jeg i det hele tatt finner ut om jeg virkelig vil satse på henne. Dette resulterer i at mange endrer oppførsel en god del og går til å sette igang med en haug med meldinger, telefoner, etc samt de blir for klengete. Dette virker bare negativt på meg og jeg mister interessen for dem siden jeg rett og slett ikke bryr meg nok. Må altså investere mye tid og mange ganger er dama ikke verdt det. Prøver å unngå å ha sex med dem siden det forsterker problemene og jeg rett og slett hater å føle at jeg utnytter de og er en iskald drittsekk. Dette er til tider vanskelig siden jeg har mine lyster og jeg ikke har noen spesiell sjanse eller interesse for ONS på byen. Jeg har et lite luksus problem vil noen kalle det, men det er frustrende å bruke så mye tid, og så såre følelsene til noen andre og sitte igjen med ingenting om igjen og om igjen....Noen som kjenner seg igjen eller har noen kommentarer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt om meg selv først, midten av 20 årene, høy, trener flere ganger i uka, fått meg en god jobb og utdannelse, masse kunnskap og interesser. Aldri hatt et seriøst forhold.

 

Jeg sliter rett og slett med å få følelser for damene. Det tar utrolig lang tid, jeg har nesten gitt opp å føle den "betattheten" ved første blikk. De jeg har forelsket meg i tidligere har skjedd ved at jeg har kunnet være sammen med de over lengre perioder som venner eller bekjente, feks jenter i klassen, på jobben etc. Da er jeg allerede på venne stigen hos dem og det er et tapt slag. Dette medfører at jeg ikke har begynt å se etter interessante damer etter hvor betatt jeg blir, men hvor kjekke de er å tilbringe tiden med.

 

Når jeg tilbringer tiden så behandler jeg dem ikke som en venn hvis noen skulle få det inntrykket, men flørter, bruker kroppskontakt, tar dem med på masse og alt det der. Altså skal jeg ikke klage over at jeg ikke klarer å sjarmere de. Problemet er at et flertall av damene stempler meg som kjærestemateriale og får et mye høyere interesse nivå før jeg i det hele tatt finner ut om jeg virkelig vil satse på henne. Dette resulterer i at mange endrer oppførsel en god del og går til å sette igang med en haug med meldinger, telefoner, etc samt de blir for klengete. Dette virker bare negativt på meg og jeg mister interessen for dem siden jeg rett og slett ikke bryr meg nok. Må altså investere mye tid og mange ganger er dama ikke verdt det. Prøver å unngå å ha sex med dem siden det forsterker problemene og jeg rett og slett hater å føle at jeg utnytter de og er en iskald drittsekk. Dette er til tider vanskelig siden jeg har mine lyster og jeg ikke har noen spesiell sjanse eller interesse for ONS på byen. Jeg har et lite luksus problem vil noen kalle det, men det er frustrende å bruke så mye tid, og så såre følelsene til noen andre og sitte igjen med ingenting om igjen og om igjen....Noen som kjenner seg igjen eller har noen kommentarer?

 

Jeg skjønner akkurat hva du mener, dude! Var sånn med meg å før jeg fikk meg kjæreste, jeg flørtet jo alltid når det var jenter i nærheten, men det er sånn jeg er og gjør ubevisst, jeg lar som regel dama jeg snakker til ta flørtinga mi som hun vil, og som regel tror de det er noe spess da, så de klenger seg på som igler! For meg er det vanskelig av og til ettersom jeg er svak for damer! Noe spess godt tips har jeg ikke... men jeg skjønner akkurat hva du mener, og jeg sliter nesten enda om en jente prøver seg.

 

I feel you, man :no:

Lenke til kommentar

TS, det du også kunne prøve er å bare få datet et par av dem, så ser du kanskje at de ikke er så ille likevel, det får du samtidig erfaring av, du burde jo ha lyst selvsagt, men du taper ikke noe på å prøve :thumbup:

 

og du får slukket lysten din litt :p men når de fra før av liker deg, så syns jeg du skal prøve ;)

 

Good Luck :)

Endret av _Lucas_
Lenke til kommentar

gjør som nevnt før på forumet her. ikke let etter en dame. hvis du er opptatt med andre ting og bare blir kjent med kvinnfolk, vil de se hvordan du er, ikke den desperate siden av deg, eller den lille grisen som skjuler seg under huden for den saks skyld. vennefellen er en myte, ble sammen med en god venn jeg, ikke noe problem det.

med andre ord, bare lsapp av og fokuser på andre ting, så finner hun deg istedet.

Endret av simster
Lenke til kommentar
Gjest han fyren

@Nikka: Du har rett, er dårlig å takle når de begynner å vise masse interesse, føler det blir feil når jeg ikke kan vise det samme tilbake.

 

@Lucas: Vel, prøver å unngå ordet dates, blir som oftest kjekkere, men finner jo på ting med dem, så sånn sett så dater jeg.

Lenke til kommentar
@Nikka: Du har rett, er dårlig å takle når de begynner å vise masse interesse, føler det blir feil når jeg ikke kan vise det samme tilbake.

 

@Lucas: Vel, prøver å unngå ordet dates, blir som oftest kjekkere, men finner jo på ting med dem, så sånn sett så dater jeg.

 

Yeah, men om du tar deg tid til å kjenne disse jentene litt bedre så kanskje du faktisk får lyst til å date dem i en eller annen fjern fremtid :p

Lenke til kommentar

TS: Akkurat, det tror jeg er ganske vanlig. Enten må du da finne deg en måte å takle det at beundrerinner faktisk viser interesse, eller så må du tydelig vise at du ikke er interessert i noe mer, før det eskalerer. Det dummeste du kan gjøre er å lede dem ned en vei hvor de tror at de får noe mer, for så å kappe hodet av dem. Ikke flørt med mindre du faktisk er interessert, for meg så høres du etter din egen beskrivelse ut som en lurekuk - utledet av det vi på godt norsk kaller luremus. :)

Lenke til kommentar

Er helt enig med NikkaYoichi, kan du ikke takle oppmerksomheten fra damer så ikke få dem til å gi deg den, flørting er greit, men da må du være klar over at en eventuell interesse kan komme fra hennes siden nettopp fordi du viser en interesse for hun.

 

Du må være sikker i det du vil, det å flørte for så å ikke ville ha noe med jentene å gjøre er ikke noe særlig for dem.. men det er jo bra at du ikke bruker dem, har en ONS og stikker av, men at du i det hele tatt flørter med dem også takler du ikke oppmerksomheten funker dårlig altså..

 

Kanskje litt vanskelig når han ikke vet om han er interesert? Man vet ikke at bjørnen biter før du har terget den nok! ;)

 

Ja, men han gir ikke seg selv en sjangse til å bli kjent med dem en gang..

 

EDIT: og hvis han ikke vet om han er interessert må han som Nikka sa enten vise med en gang at han ikke er interessert eller gi det en sjangs.

Endret av _Lucas_
Lenke til kommentar

For å si det sånn, så har jeg akkurat vært igjennom den der med ei jente. Jeg følte at vi hadde en klar kjemi gående og alt det der. Vi hadde kjempegod kontakt og jeg tenkte med meg selv: "Dette blir det noe av!" Så plutselig kryper denne dama opp i fanget mitt når vi sitter og ser film. Kjempekoselig det, men hun var neimenn ikke interessert i noe mer. Jeg har konkludert med at hun gjorde det for å få bekreftelse, mens hun egentlig aldri var interessert i noe mer.

 

Når jeg tok det opp med henne, så beklaget hun seg og sa at hun faktisk hadde hatt dårlig samvittighet for det der.

 

Problemet mitt er vel at jeg ikke flørter åpenlyst med noen, med mindre jeg faktisk er interessert i noe mer. Jeg flørter ikke med veninnene mine, jeg sitter ikke å tafser på veninnene mine. Ikke roter jeg med en veninne heller. Jeg behandler veninner som om de var kompisene mine og gjør ikke noe mer med en veninne enn det jeg ville gjort med en kompis.

 

Du kan jo tenke over om du sender signaler som de faktisk kan tolke som at du er interessert. For hvis du faktisk gjør det, men blåser dem når de prøver å eskalere, så kan det oppleves som jævlig kjipt av de som blir "offer" for det. Vi er alle forskjellige og legger forskjellig vekt på ting, så jeg sier ikke at du gjør noe galt, men at du kan tenke over hvordan du oppfører deg og om du kanskje sender ut signaler som lett kan tolkes dit hen at du faktisk er interessert i noe mer. :)

Lenke til kommentar
Problemet mitt er vel at jeg ikke flørter åpenlyst med noen, med mindre jeg faktisk er interessert i noe mer. Jeg flørter ikke med veninnene mine, jeg sitter ikke å tafser på veninnene mine. Ikke roter jeg med en veninne heller. Jeg behandler veninner som om de var kompisene mine og gjør ikke noe mer med en veninne enn det jeg ville gjort med en kompis.

 

Du flørter nok ikke med venninnene dine fordi de ikke er kjærestemateriale, du burde finne deg en ny jente, for nå er du allerede i vennsonen til disse jentene, derfor kalles det venninner. Hun krøp opp i fanget ditt for enkelte jenter er kosete sånn, jenter trenger kos uten at det betyr noe som helst for dem. Jeg mener ikke at jenter er slemme sånn, nei nei, er koselig det, men sånn er enkelte av dem :thumbup:

Lenke til kommentar
Nja, denne var ikke rukket å bli noen veninne på daværende tidspunkt. Mer i bli kjentfasen. :) Anyhow, joda - det var koselig og alt det der.

 

Oi, wow, da var du kanskje litt uheldig da, men jeg som er en uteforstående av situasjonen kan ikke si så mye annet enn det :p

 

Til TS: så burde du også dra med deg jentene på ting ;) se om ting kan forandre seg.

Lenke til kommentar

Virker som du har fått det for bra og interessene har dermed vandret over til den andre siden av enga. Du blir aldri fornøyd slik sett. Forandre din innstiling til hele prossesen. Analyser hva du vil ha i en dame og så analyser damene du møter. Har de nok av de kvalitetene du søker ? Dette burde du kunne se relativt raskt. Å være stupforelsket er heller ikke et must. Husk at dette er følelser som går over etterhvert. Kan du ikke være sammen dama uten forelskelsen er det ikke noen du vil gifte deg med da du skal leve ganske lenge med dette mennesket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...