Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilstereo til rock/metal


Leaf

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på om det er noe spesielt jeg burde tenke på når jeg skal ha bilstereo som skal spille litt mer rocka sanger. Hører veldig lite på elektronisk musikk og slikt, som kanskje er litt mer typisk innen bilstereo :p

 

Har sett mye på Focal, vil jeg angre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller ingen rolle hvor store sub elementer han har da... Eller er du kanskje av typen som TROR at større elementer er "tregere"...??

 

Focal er et trygt merke å kjøpe, bare du kjøper forsterker og sub som passer sammen ;)

 

Hvordan er budsjettet dit? Og hva annet har du av høyttalere, spiller og forsterker(e)?

Åssen bil skal dette inn i?

Lenke til kommentar
Spiller ingen rolle hvor store sub elementer han har da... Eller er du kanskje av typen som TROR at større elementer er "tregere"...??

 

 

Errr wrong, det spiller en veldig stor rolle. En hver som vet litt om feks hjemmekino vet dette veldig godt, for putter du en for stor sub i et lite rom så høres det ut som du sitter i en blikkboks og naboene dine sitter med bassen som du skulle hatt. Dette er ikke noe anneledes i en bil, inni bilen får du bare masse during og vind i håret mens på avstand så høres bassen veldig godt. Få en sub i passende størrelse i riktig kabinett og fokuser på at den øvrige delen av lydbildet blir bra, for det er det som faktisk teller. Nå snakker jeg fra mitt ståsted som en tilhenger av metal/rock (og et balanser lydbilde forran alt annet)

Lenke til kommentar
Spiller ingen rolle hvor store sub elementer han har da... Eller er du kanskje av typen som TROR at større elementer er "tregere"...??

 

 

Errr wrong, det spiller en veldig stor rolle. En hver som vet litt om feks hjemmekino vet dette veldig godt, for putter du en for stor sub i et lite rom så høres det ut som du sitter i en blikkboks og naboene dine sitter med bassen som du skulle hatt. Dette er ikke noe anneledes i en bil, inni bilen får du bare masse during og vind i håret mens på avstand så høres bassen veldig godt. Få en sub i passende størrelse i riktig kabinett og fokuser på at den øvrige delen av lydbildet blir bra, for det er det som faktisk teller. Nå snakker jeg fra mitt ståsted som en tilhenger av metal/rock (og et balanser lydbilde forran alt annet)

 

Må jo selvfølgelig lage kasse som er tunet til bilen, men det tok jeg som en selvfølge... Men han må gjerne kjøre på med 6,5" for min del ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...