Gå til innhold

Glemt å møte til sesjon


Anbefalte innlegg

Helt enig , begynner aa bli litt pinglete...blir vel til at jeger og fiske foreningen maa forsvare Norge mens resten av de " stridsdyktige " sitter aa ser paa at moderlandet blir overfalt av fienden paa webcam :shrug:

 

Pokker ikke noe galt i aa laere litt om hvordan man skal forsvare seg .

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken fiende er det som lurer på Norge da?

 

Vel, det var vel sånn de fleste i Norge tenkte før tyskerne kom. Er skremt over at folk tror at Norge kan klare seg uten et forsvar. Se på verden da! Hvilken garanti har Norge for at vi aldri kommer til å bli angrepet av terrorister?

 

Dessuten vil jeg også poengtere at forsvaret utfører mange viktige samfunnsoppdrag. For eksempel ved miljøkatastrofer og når mennesker er i nød. I leiren jeg er i, er vi parat til å rykke ut på 2 t dersom noen har blitt tatt av skred eller er i nød. Forsvaret sitt oppdrag er ikke å spre død og elendighet, men å ta vare på landet og menneskene der.

 

Norge trenger mennesker som kan gjøre en innsats for landet og jobbe disiplinært sånn at jobben blir gjort, men ego-kulturen som brer seg i Norge gjør dette vanskelig. Hvis dere tror at dere gjør en innsats ved å sitte på rumpa og se på at andre gjør jobben for dere så tar dere feil!

Lenke til kommentar
I leiren jeg er i, er vi parat til å rykke ut på 2 t dersom noen har blitt tatt av skred eller er i nød.

Om jeg skulle bli tatt av et skred så håper jeg at jeg ikke er i nærheten av leiren din, etter to timer inne i et skred er det ikke så alt for mange som ennå er i live... Nok et eksempel på at TTT ( ting tar tid ) i det norske "forsvaret".

 

Er helt enig i at vi heller skulle hatt et forsvar som kun er basert på yrkesmilitære...

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at alle har godt av et år i forsvaret. Men det som jeg anser som en betydelig ulempe er at man "mister" ett år av livet - man kommer ut i arbeidslivet ett år forsinket. Det er ganske mye det....

 

Men er det kanskje mulig å utdanne seg samtidig som man tjenestegjør? Hvis jeg f.eks har lyst til å jobbe med data (ingeniør) - har jeg da muligheten til å studere i forsvaret? I såfall så har jeg ingenting å utsette på at man må gå ett år i militæret!

Lenke til kommentar
I leiren jeg er i, er vi parat til å rykke ut på 2 t dersom noen har blitt tatt av skred eller er i nød.

Om jeg skulle bli tatt av et skred så håper jeg at jeg ikke er i nærheten av leiren din, etter to timer inne i et skred er det ikke så alt for mange som ennå er i live... Nok et eksempel på at TTT ( ting tar tid ) i det norske "forsvaret".

 

Er helt enig i at vi heller skulle hatt et forsvar som kun er basert på yrkesmilitære...

 

De to 2 timene er maks tillatt tid som bataljonssjefen har pålagt oss. Husk at vi nødvendigvis ikke er i leiren til en hver tid. På de fleste tester har vi brukt ca. 10 min fra å bli vekt fra en god natts søvn til vi står klar med nødvendig utstyr. Gi oss et helikopter og vi er på plass før du vet ordet av det :) Tviler på at det er så mange andre som klarer å mobilisere nødvendig mannskap og utstyr på kortere tid. Dessuten er det vel heller tvilsomt at du noen gang befinner deg på Finnmarksvidda så bare slapp av :lol:

Lenke til kommentar
:lol: la meg gjette KLM Harald Hårfagre klokken 0900? kom nettopp hjem fra der selv nå. Det var en som ikke møtte, alstå sannsynligvis deg da :)

 

Bare ring til de og forklar, så får du ny dag. Men ikke vent for lenge, da kan eventuellt politiet komme å innhente deg med makt.

 

Håpet å slippe unna jeg, men fikk toppkarakter på samtlige punkter  :shrug:

 

Jepp, dette var meg :lol::lol:

 

Hvis du håpet å slippe kunne du jo bare ha svart noe mongis på testene da.. :shrug:

 

Tro meg, jeg prøvde å klage på meg litt av hvert som jeg egentlig ikke hadde. Ryggproblemer etter kolisjon, psykiske problemer, dårligere syn, høyt blodtrykk(satt å strama armen som f*en uten legen merka det og han testa meg 2ganger for å være sikker) men neida, 100% tjenestedyktig.. Men jaja.. hovedsaken til at jeg ikke ville inn var at jeg nettopp har flyttet for meg selv, fått bil, dame osv. så tidspunktet passet ikke så bra. Men jeg skal begynne videregående til høsten etter 2års jobbing, så jeg fikk utsettelse til 2005 før jeg måtte inn. Selv om jeg ikke kommer inn på skole gjor det ingenting, utsettelsen gjaldt fortsatt. Så jeg tror dette vil være ett bedre tidspunkt for meg.

Lenke til kommentar

Hvordan slippe militæret?

De testene man får. bare svar på noen.

Sannheten varer alltid lengs sies det: Har du selv mordstanker? -, Ja.

Vil du skade andre? -,Ja.

Har du prøvd dop? alle har vell prøvd noe? lukta på bensin korken på mopeden sin eller noe slikt? Ja.

Da slipper man ganske enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Hvis du studerer eller er selvstendignæringsdrivende så slipper du militæret og den andre dritten. Siviltjeneste eller noe sånt. Hvis du er religiøs så må du ta siviltjensten men ikke militæret.  

 

 

Hvis jeg tolket deg rett DMPoWer ?

 

Hvis du studere må du inn etter studiene dine, er du selvstendignæringsdrivende. To bad, ingen bønn. Du må inn.

 

Jeg kjenner flere som har måtte gå inn selvom de studerte. Feks en kar som var utandannet inne atomfysikk. Rett inn i forsen. En på troppen min hadde egen bedrift.

 

Men hvorfor skippe militæret, du får MASSE kule opplevelser. Alle som "skryter" av at de slapp. Aner ikke hva de misser.

 

.exe

Lenke til kommentar

De to 2 timene er maks tillatt tid som bataljonssjefen har pålagt oss. Husk at vi nødvendigvis ikke er i leiren til en hver tid. På de fleste tester har vi brukt ca. 10 min fra å bli vekt fra en god natts søvn til vi står klar med nødvendig utstyr. Gi oss et helikopter og vi er på plass før du vet ordet av det :) Tviler på at det er så mange andre som klarer å mobilisere nødvendig mannskap og utstyr på kortere tid. Dessuten er det vel heller tvilsomt at du noen gang befinner deg på Finnmarksvidda så bare slapp av :lol:

For en sløkkis skredberedskap dere hadde da.. Da jeg hadde slik tjeneste var det så vidt vi fikk lov til å gå til kantina. Sto vi ikke klar på oppstillingplass klar til å hoppe i helikoptret innen 10 min ble det smekk :lol:

Lenke til kommentar
Ingen vits å ha et militære fullt med slabbedasker. JA til yrkesmilitære!

 

hør, hør. skal noe gjøres, bør det gjøres 100%. jeg vil helst ikke betale for at pløsete drittunger sitter og surfer på forsvarets maskiner når de pengene heller kunne gått til barske folk som likte å luske rundt i skog og mark og knerte al-Qaida-folk (eller andre skumle mennesker som er en trussel for fedrelandet).

Lenke til kommentar
Ingen vits å ha det forsvaret vi har nå i verdtfall. Er sikker på at det norske forsvaret ville knekke sammen og pisse i buksa straks de så geværløpet på en fientlig inntrenger. Nei, avskaff forsvaret og bruk pengene noe mer fornuftig. Alternativ på hva vi skulle bruke pengene på ville vært bistand og alternativ to ville vært meg. Men hvem vet, kanskje vi hadde fått råd til begge deler?

 

Avskaff forsvaret..... :o , jeg er ikke villig til aa ta sjansen aa se

byene brenne og la fiender komme aa voldta , drepe og torturere landsmenn og kvinner :( , kankje ikke helt realistisk men better safe then sorry .

 

Men naar det er sagt saa er det jo en stabil region vi lever i , hadde noe skjedd naa saa tror jeg alle landene i regionen hadde forsvart oss ogsaa da..akkurat som vi hadde hjulpet dem :woot:

Lenke til kommentar
Tro meg, jeg prøvde å klage på meg litt av hvert som jeg egentlig ikke hadde. Ryggproblemer etter kolisjon, psykiske problemer, dårligere syn, høyt blodtrykk(satt å strama armen som f*en uten legen merka det og han testa meg 2ganger for å være sikker) men neida, 100% tjenestedyktig.. Men jaja.. hovedsaken til at jeg ikke ville inn var at jeg nettopp har flyttet for meg selv, fått bil, dame osv. så tidspunktet passet ikke så bra. Men jeg skal begynne videregående til høsten etter 2års jobbing, så jeg fikk utsettelse til 2005 før jeg måtte inn. Selv om jeg ikke kommer inn på skole gjor det ingenting, utsettelsen gjaldt fortsatt. Så jeg tror dette vil være ett bedre tidspunkt for meg.

 

ok, jeg sa jeg ville ha etter VK2. Trenger virkelig et år uten SKOLE :grumpy: Begynner å bli dritt lei for¨å si det mildt. Kanskje skolelysten kommer tilbake etter et år i militæret? :roll: Slik det føles nå, kommer den ikke tilbake med det første ihvertfall :lol::lol:

Gleder meg sinnsykt til sommeren... da skal det festes, reises, og kanskje ett par LAN ?? ahh... skal bli deilig... 8)

Lenke til kommentar
Hei jeg skulle vært på sesjon i dag, men glemte det  :roll:  

 

Hva skal jeg gjøre nå?  :oops:  

 

(tror jeg har mista arka om innkallelsen, men jeg vet det var i dag)

 

Er jeg skikkelig fu*ked ?  :shrug:

 

ikke mange som vet dette tror eg, men det er faktisk slik

at dersom du ikke møter på sesjon, har ikke militæret

lov til å tvangshente deg :o men de har lov til å få

politiet til å ringe på døren/skolen og tvinge deg inn på sesjon :lol:

 

det som da er litt morsom, selv om de kan tvinge deg dit, har

de ikke lov til å tvinge deg igjennom selve sesjonen :wink:

med andre ord, etter at de har brukt en del skattepenger

på å hente deg dit, så kan du bare gå hjem igjenn :woot:

 

les her: http://www.pluto.no/doogie/Ga/huset/kmv/ab...bc/konsesj.html

Lenke til kommentar
ikke mange som vet dette tror eg, men det er faktisk slik

at dersom du ikke møter på sesjon, har ikke militæret

lov til å tvangshente deg  :o  men de har lov til å få

politiet til å ringe på døren/skolen og tvinge deg inn på sesjon  :lol:  

 

det som da er litt morsom, selv om de kan tvinge deg dit, har

de ikke lov til å tvinge deg igjennom selve sesjonen  :wink:  

med andre ord, etter at de har brukt en del skattepenger

på å hente deg dit, så kan du bare gå hjem igjenn  :woot:  

 

les her:http://www.pluto.no/doogie/Ga/huset/kmv/abc/konsesj.html

 

crap, skulle visst det på tirsdag... :shrug:

 

neida jeg bare kødder for jeg har egentlig lyst å komme inn i militæret og yte min plikt samtidig som jeg kanskje får med meg mange gode erfaringer for å ikke snakke om minner og opplevelser som jeg kan se tilbake på senere og le litt av :wink:

 

gleder meg faktisk litt til militæret, komme ett år vekk fra skole skal bli som å bli født på nytt :lol: , OK! ikke så gale da men noe i den duren.... :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...