Gå til innhold

Goldfarmers - Hva er greia?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

For en liten stund siden var det ei kinesisk "jente" som addet meg på msn. Helt toltalt tilfeldig mente hun (yeah, right). Hun smisket med meg og sa at jeg var pen. Da jeg sa at mannen jeg hadde på profilbildet mitt ikke var meg, var skuffelsen stor. For hei, hvis jeg er en hetrofil jente ville det vel ikke være like lett å manipulere meg? Hun ville likevel være venn med meg, og maste om å få vite mer om meg. Som hva jeg liker å gjøre på fritiden og den slags.

 

Nå, i dag, dukket "hun" opp på msn med en adresse jeg ikke har i min kontaktliste. Gjett hva? ssegold. Hun hadde tilfeeeeldigvis fått seg jobb der, ja. Mellom alt "How are you doing, dear?" og "is it raining?", måtte "hun" selvfølgelig bare nevne at jeg måtte anbefale siden deres til vennene mine. "Hun" kunne jo miste jobben om de ikke hadde nok kunder! SNUFS SNUFS

 

Hvor vanlig er det her? Det er jo egentlig ganske sleipt.

Endret av Lenne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare kinesisk ungdom som får jobb i slike goldfarming selskaper fordi arbeidsmarkedet er helt elendig for ungdom i store byer. De ser på det som en helt vanlig jobb. De tjener litt penger på det, og det holder dem borte fra gata og selge dop. Pluss at de sitter og spiller data på jobb. Det høres jo ut som drømmejobben, ikke sant? De driter vel langt i om det er ulovlig å selge wow-gull, så lenge folk kjøper lassevis av det er det et marked. Goldselling er million-business, det selges gold til stort sett alle MMORPG'r, stort sett selger samme nettside til en bråte forskjellige spill.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Er vanlig at de prøver og være skikkelig kompis osv, men har aldri opplevd det til en så ekstrem grad som det du forteller om her.

 

Samme som det her.

Jeg får ofte whispers fra level 1 Orcs

"Hi mate, how are you doing?"

 

Men jeg har aldri opplevd at noen av dem har lagt meg til på msn og prøvd å bli kjent med meg ;s

Lenke til kommentar

Tror jeg har opplevd det her en gang, men jeg husker ikke helt under hvilke omstendigheter. Det virker ihvertfall som om du kanskje har gitt mailen din til noen du ikke skulle. :) Uansett en merkelig metode å gjøre det på. Man kan jo alltids ha det litt moro med de før de ignorerer deg. :p

Lenke til kommentar

Ha ha, Marius. Var en kompis ja. Tilfeldigvis naboen min i fjor.

Men jeg har ingenting i mot et camshow eller tre av vakre, asiatiske damer.

Jeg har ikke kjøpt gull av de enda, men prater med flere av de på MSN hver dag om hvor kjedelig det er å måtte ta en drittjobb, hvor kjedelig det er å ikke ha penger til å gjøre annet enn å kjøpe noen bokser med bønner å overleve på, samt livet :p

Lenke til kommentar
Ha ha, Marius. Var en kompis ja. Tilfeldigvis naboen min i fjor.

Men jeg har ingenting i mot et camshow eller tre av vakre, asiatiske damer.

Jeg har ikke kjøpt gull av de enda, men prater med flere av de på MSN hver dag om hvor kjedelig det er å måtte ta en drittjobb, hvor kjedelig det er å ikke ha penger til å gjøre annet enn å kjøpe noen bokser med bønner å overleve på, samt livet :p

Så kommer din sympati til å gi dem en slant i lomma og deg litt virtuelt gull?

 

Vi har en ganske irriterende liten fjott i guildet, som er sånn 15 eller noe. Hver gang jeg får whisper fra gold seller, så sier jeg bare at han er veldig lyst til å kjøpe litt gull, så lar de deg være. Å plager han andre til han ignorerer dem.

 

Så løsningen er å alltid gi problemet til noen andre.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...