Gå til innhold

Goldfarmers - Hva er greia?


Anbefalte innlegg

Haha! Ikke alltid lett å tenke at det sitter mennesker bak disse karakterene også, når de spammer deg med ingame mails og tells. :p

 

Spilte en del Lineage 2 sammen med en goldfarmer (tror ikke han hadde noe mer selve salget å gjøre) for flere år siden. Var en meget hyggelig kar det. Vi brukte en del timer sammen i div dungeons etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ha ha, Marius. Var en kompis ja. Tilfeldigvis naboen min i fjor.

Men jeg har ingenting i mot et camshow eller tre av vakre, asiatiske damer.

Jeg har ikke kjøpt gull av de enda, men prater med flere av de på MSN hver dag om hvor kjedelig det er å måtte ta en drittjobb, hvor kjedelig det er å ikke ha penger til å gjøre annet enn å kjøpe noen bokser med bønner å overleve på, samt livet :p

Så kommer din sympati til å gi dem en slant i lomma og deg litt virtuelt gull?

 

Vi har en ganske irriterende liten fjott i guildet, som er sånn 15 eller noe. Hver gang jeg får whisper fra gold seller, så sier jeg bare at han er veldig lyst til å kjøpe litt gull, så lar de deg være. Å plager han andre til han ignorerer dem.

 

Så løsningen er å alltid gi problemet til noen andre.

 

Jess nå fikk jeg mange gode ideer i hode mitt, kjempe tips :D

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt gull EN gang, og det var nok.

 

De har lagt til meg på MSN, første gang for et år sia eller no trodde jeg det var en venn, men det var en veldig rar adresse, så startet han/hun med og flørte og slik som trådstarter sa, og startet med at hun/han kunne miste jobben osv. Ikke kjøp gull med din ekte email adresse sier jeg, de tar den deler den sikkert med hele familien inne i bygget og selger emailen videre til sikkert 20 andre gullsalg nettsider.

 

uansett, har "goldselling" blitt utestengt i Kina.

 

Trading virtual currency for real goods has been banned in China, putting hundreds of millions of dollars in economic activity at risk.

 

The trading of virtual currency for real cash employs hundreds of thousands of people worldwide and generates between $200 million and $1 billion annually, according to a 2008 survey conducted by Richard Heeks at the University of Manchester.

 

He estimates that between 80% and 85% of gold farmers are based in China.

 

"[M]any online games have a virtual economy and an in-game currency," he states in his survey. "Gold farmers can play in-game to make some currency. They then sell that for real money -- typically via a Web site and using the PayPal payment system -- to other players of the game."

 

Game companies typically forbid gold farming but committed virtual currency traders find ways around such rules. Some game companies have recognized the futility of trying to ban the practice and have built virtual commerce into their game infrastructure.

 

Les mer her:

 

http://www.informationweek.com/news/intern...cleID=218101859

Endret av Roobert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...