Gå til innhold

TES: Er dette en bra Oblivion "karakter"?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en Khajit - assassin klasse med thief stjernetegn.

Grei nok?

Forresten, hva betyr det å få en "unplayable character"?

Endret av Robocoop
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om karakteren er bra eller ikke kommer helt an på hvordan du faktisk har tenkt å spille. Men ut ifra valget ditt vil jeg tro at du vil snike rundt, for karakteren din vil nok egne seg godt til dette.

Jeg er ikke sikker på hvor eller i hvilken sammenheng du har lest begrepet "unplayable character", men jeg vil tro at dette betyr at du tar karaktervalg som gjør karakteren din veldig vanskelig å spille. Dette skal imidlertid godt gjøres dersom du spiller uten modifikasjoner. Det eneste du bør passe på er å ikke forsømme dine offensive ferdigheter (sverd, pil og bue, destruktiv magi, hva det nå er du har valgt). Fiender blir bedre etter hvert som du levler opp, så hvis du levler opp utelukkende på ferdigheter som ikke hjelper deg i kamp, så kan ting bli litt vanskelig etter hvert. Ellers er det bare å ha det gøy. :) Det er ikke noe konkurranse i å ha den beste karakteren, og spillet gjør en god innstats i å stille seg inn etter karakterens evner.

Skrevet

Jeg har kvalifisert meg for Arcane U. , men dette er nok ikke helt i min karakters gate. Det magi-greiene krever jo nesten et grunnfag for å beherske og bonuser i de ulike disiplinene.

Ja, det er vel kanskje litt av sjarmen.

Skrevet
Forresten, blir huler fylt opp med ting igjen over tid?

Møter man visse monstre kun på en viss level.?

Nei og nei så vidt meg bekjent.

Skrevet

Sukk, hvorfor er ikke virkeligheten mer som i Oblivion............

Du blir med i et laug der det står masse gratis mat og ale på bordene. Det er en masse ledige rom hos lauget som du kan ta tilhold i og sove. I tillegg kan du springe rundt med digre slagvåpen og slå magiske triks.

Ja, hva kunne vært bedre? :mrgreen:

Skrevet

Ja og på en måte, såvidt jeg vet. Det går tre dager før monstre du dreper i huler kommer tilbake igjen, dette gjelder også utendørs. Men det må være tre dager hvor du ikke har vært i det området. Det går altså ikke an å drepe alle skapninger i spillet, ettersom andre skapninger vil komme tilbake. Jeg er ganske sikker på at dette også gjelder mange av kistene (men ikke alle).

Man møter de fleste skapninger på alle levler, men alle blir bedre etter hvert som du blir bedre, og det er noen kraftige skapninger man ikke møter før man er kommet litt opp i level. Såvidt jeg vet er det ingen skapninger man slutter å støte på når man går opp i level.

Skrevet

Er vel slik at minotaurene møter du kun i villmarka på en rimelig høy level (20 eller nogenlunde), enten var det disse eller minotaur king. Samme med folk som har deadric våpen og set, disse kommer ved level 17-20.

Når jeg spilte (1-2 år siden) var jeg en argonian assassin med thief stjernetegn. Det funket utrolig for meg. Jeg brukte og nesten BARE snike rundt og skyte litt når det trengtes, fullførte hele "main quest" linjen ved level 15. Men husk og bruk pil og buen mye, og sverdet deretter.

Skrevet (endret)

Ja og på en måte, såvidt jeg vet. Det går tre dager før monstre du dreper i huler kommer tilbake igjen, dette gjelder også utendørs. Men det må være tre dager hvor du ikke har vært i det området. Det går altså ikke an å drepe alle skapninger i spillet, ettersom andre skapninger vil komme tilbake. Jeg er ganske sikker på at dette også gjelder mange av kistene (men ikke alle).

Man møter de fleste skapninger på alle levler, men alle blir bedre etter hvert som du blir bedre, og det er noen kraftige skapninger man ikke møter før man er kommet litt opp i level. Såvidt jeg vet er det ingen skapninger man slutter å støte på når man går opp i level.

Jepp, du har nok rett. I tillegg vil du på ulike nivåer (levels) kunne møte ulike skapninger i en gitt (samme) hule. Feks Rotter tidlig i din karriere; skjelletter senere.

Tror fortsatt ikke huler blir fylt opp igjen med ting som i gjenstander/skatter, men si fra om jeg tar feil.

Endret av Syv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...