Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva koster montering av solfilm utført av profesjonelle?


Reggy

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på hva prisen ligger på sånn ca for montering av solfilm på bil.

 

Det gjelder flerbruksbil m noe større vinduer enn vanlig stasjonsvogn. Og det gjelder de to bakerste vinduer på begge sider, samt baklukevinduet.

 

Hva anbefales av prosent mørkhet på solfilmen. Tror min bil i dag ligger på 66% soting, det gir tålig effekt, men kunne nok vært noe bedre, men samtidig må det ikke bli for mørkt. Forslag?

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var i kontakt med ett firma i Kr.sand som utfører denne typen jobb.

 

Kostet 2500 kr for bakruta - og ca 800 kr pr. vindu. De pleide ofte å lage en pakkepris, men sånn ca ble prisleiet der. Dette gjaldt flerbruks bil med litt større vinduer enn vanlig stv.

 

Synes det var litt dyrt.

 

Tips til andre verksteder/ steder som utfører slikt. Bilradiospesialisten.

Lenke til kommentar

Jeg sotet rutene mine på Hamar i januar.

Audi S6, 7 ruter.

Følgende priser fikk jeg:

 

-Furnesveien bilpleie, 5050 kr for alle rutene.(jeg gjorde det der)

 

-Svar fra City Bilpleie:

"Pris for solfilm er 7000,- +2000,- for dørrutene foran (som det ikke er lovlig å ha film på)"

 

Så prisen kan variere veldig mye.

Men vil også nevne att Furnesveien Bilpleie har 10 års garanti, mens City Bilpleie har 5 år.

Lenke til kommentar

Det tror jeg ikke, pga de gjorde jobben på en dag. Dagen etter så de over det, og jeg kunne hente bilen 12 på dagen.

 

Men jeg er strålende fornøyd med mitt resultat. Skulle det bli noe er det jo 10 års garanti :)

 

Var en kompis av han som driver på Furnesveien Bilpleie som gjorde jobben..

Endret av Espein
Lenke til kommentar
Det tror jeg ikke, pga de gjorde jobben på en dag. Dagen etter så de over det, og jeg kunne hente bilen 12 på dagen.

 

Men jeg er strålende fornøyd med mitt resultat. Skulle det bli noe er det jo 10 års garanti :)

 

Var en kompis av han som driver på Furnesveien Bilpleie som gjorde jobben..

 

Takk for svar!!

 

Ikke så verst pris du fikk. Kan kanskje klare noe av det samme - hvis de lager slike pakke priser.. Men bilen er jo større enn din..

 

Fint at du er godt fornøyd. Jeg har forstått det slik at utført av proffer så ser det originalt ut. Kan du velge prosent på hvor mye sotet vindu du vil?

Lenke til kommentar

Jepp, jeg valgte selv hvor mørkt det skulle være selv.

Tok rundt 20% gjennomsyn, en som har 4% og han kjører med åpen rute om kvelden på sentralplassen fordi han ser ingenting nesten, så 20% synest hvertfall jeg var passe :)

 

Hvilken bil skal du sote da? Audi S6 er jo ganske stor bil vil jeg si, men spørst hvilken bil du har da..

Lenke til kommentar
Jepp, jeg valgte selv hvor mørkt det skulle være selv.

Tok rundt 20% gjennomsyn, en som har 4% og han kjører med åpen rute om kvelden på sentralplassen fordi han ser ingenting nesten, så 20% synest hvertfall jeg var passe :)

 

Hvilken bil skal du sote da? Audi S6 er jo ganske stor bil vil jeg si, men spørst hvilken bil du har da..

 

Sikkert nesten like store ruter på din bil. Hos meg gjelder det en Renault Grand Espace. Det betyr kanskje ikke så mye med størrelsen - vet ikke. Det er kanskje mer antallet vinduer, materialet er sikkert ikke så dyrt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det ink. sideruten foran?

 

Leste forøvrig hvorfor det er ulovlig å sote disse: Filmen på innsiden av ruta forhindrer at ambulansepersonell kommer ikke fort nok inn i bilen når du ligger halvdød og tipper mellom liv og død. Ville anbefalt folk å ikke sote rutene fremst i bilen.

Lenke til kommentar
Er det ink. sideruten foran?

 

Leste forøvrig hvorfor det er ulovlig å sote disse: Filmen på innsiden av ruta forhindrer at ambulansepersonell kommer ikke fort nok inn i bilen når du ligger halvdød og tipper mellom liv og død. Ville anbefalt folk å ikke sote rutene fremst i bilen.

Ja. men de fraskriver seg ansvaret hviss du blir stoppet med det. du får skylden.

Endret av hahaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...