Gå til innhold

Bruke wrt54g (v_2) til å koble seg på eksisterende trådløst nettverk og koble til Xbox med kabel fra wrt54g


Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Jeg har en kamerat som leier en kjellerleilighet. Utleieren har et trådløst nettverk som han har gitt wpa2 nøkkelen til min kamerat, slik at han får internett. Kameraten min har en xbox uten trådløst nettverkskort, men ønsker å bruke den til xbox live.

 

Er det mulig å bruke en Linksys wrt54g (v_2) til koble seg opp mot det ekisterende trådløse nettverket for så å bruke en nettverkskabel fra wrt54g til xboxen?

 

 

Hvis det er mulig. Er det noen som kan gi meg en kort innføring, eller vise til en guide av noe slag?

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå satt opp routeren med instillingene som vist på det bildet. Jeg får kontakt med den ekstra routeren via lokalnettverket på det ekisterende nettverket, men jeg får altså ikke internett via kabel, eller om jeg kobler meg på det virtuelle trådløse nettverket som er satt opp på linksysen. Noen ideer om hva jeg gjør galt?

Lenke til kommentar

Den ekisterende routeren har ip 192.168.0.1 , den har en dhcp pool som begynner fra 192.168.0.100, så jeg har satt den nye linksysen til ip 192.168.0.101, jeg får kontakt med begge routerene uavhengig hvilket trådløst nettverk jeg bruker, eller om jeg bruker en kabel i linksysen, men jeg får altså ikke internett via linksysen, kun lokalt nettverk, noe jeg syns virker litt rart egentlig.

Lenke til kommentar
Den ekisterende routeren har ip 192.168.0.1 , den har en dhcp pool som begynner fra 192.168.0.100, så jeg har satt den nye linksysen til ip 192.168.0.101, jeg får kontakt med begge routerene uavhengig hvilket trådløst nettverk jeg bruker, eller om jeg bruker en kabel i linksysen, men jeg får altså ikke internett via linksysen, kun lokalt nettverk, noe jeg syns virker litt rart egentlig.

 

Denne linken til noen hjelp?

 

http://timbermheay.wordpress.com/2007/11/1...apter-for-xbox/

Lenke til kommentar
Den ekisterende routeren har ip 192.168.0.1 , den har en dhcp pool som begynner fra 192.168.0.100, så jeg har satt den nye linksysen til ip 192.168.0.101, jeg får kontakt med begge routerene uavhengig hvilket trådløst nettverk jeg bruker, eller om jeg bruker en kabel i linksysen, men jeg får altså ikke internett via linksysen, kun lokalt nettverk, noe jeg syns virker litt rart egentlig.

faste IP-adresser må settes UTENOM dhcp pool området ellers kan det bli konflikter. Sett den til 192.168.0.50 isteden.

Lenke til kommentar

Først setter du opp router med statisk adresser utenfor dhcp

 

gå så til "status" og "wireless"

Helt nede på siden trykker du "site survey" og velger "join" i popupvinduet på ønsket nettverk... Du blir flyttet til "wireless" (skal da stå nettverksnavnet og client brige)...trykk lagre og apply.. Trykk deretter "wireless securety" og tast inn koden du skal bruke...

 

Klart til bruk...

 

 

Ps: kan sende ett ferig oppsett om ønskelig

Endret av NoNickAtAll
Lenke til kommentar

Det er vanligvis ikke noe problemer med å velge en ipadresse innenfor poolen, men greit å velge en utenom.

 

Når du ser den andre routeren, så betyr det at du har kontakt med internettrouteren og dermed har tilgang til internett med korrekt oppsett.

 

Når du setter opp fast IP på routeren (secondary), så kan du velge følgende.

192.168.0.2 (router nr2 sin IP)

255.255.255.0

192.168.0.1 (gateway)

 

192.168.0.1 (dns)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...