Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Valg av domene


Anbefalte innlegg

Jeg bestillte Fredag www.nostra.org og tenkte dette var gode greider og gleda meg til det ble klart. Fikk nå mail om at noen desverre allerede hadde registrert domenet og at jeg måtte velge et nytt et. DET VAR LEDIG DA JEG BESTILLTE. Lurer på om noen der jeg bestillte det fann ut de skulle ha det selv og registrerte det :):lol:

 

Noen som har forslag til nytt domene? nostra.com og nostra.net er allerede tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bestillte Fredag www.nostra.org og tenkte dette var gode greider og gleda meg til det ble klart. Fikk nå mail om at noen desverre allerede hadde registrert domenet og at jeg måtte velge et nytt et. DET VAR LEDIG DA JEG BESTILLTE. Lurer på om noen der jeg bestillte det fann ut de skulle ha det selv og registrerte det :):lol:

 

Noen som har forslag til nytt domene? nostra.com og nostra.net er allerede tatt.

 

Selv så trur jeg de "søkemotorene" som er på domene butikkene er noe satans juks.

Selv så søkte jeg på et domene som jeg trudde skulle bli fett. Søkte på det igjen dagen etter og da var det tatt.

Sendte en mail til han som var reg på det og fikk en billig mail tilbake at "det var en gutte gjeng som skulle ha det men aldri ble noe av", han ville selge det til meg men jeg måtte komme med pris tilbud. Fyren eide vel og merke domenebutikken jeg søkte på dengangen.

 

Med andre ord, søkemotorene er nok mer enn en søkemotor, den logger alle henvendelser, så leser eieren av domene loggen og reserverer de han trur vil slå ann... <---- MIN teori. :grumpy::grumpy:

 

Noen fler som mener det samme ?

Lenke til kommentar
Med andre ord, søkemotorene er nok mer enn en søkemotor, den logger alle henvendelser, så leser eieren av domene loggen og reserverer de han trur vil slå ann... <---- MIN teori. :grumpy::grumpy:

 

Noen fler som mener det samme ?

 

 

Det virker ihvertfall slik.

 

EDIT: Hvordan fungerer det hvis jeg kjøper domenet av han? Hvordan blir det "dratt over" til meg?

Lenke til kommentar
Med andre ord, søkemotorene er nok mer enn en søkemotor, den logger alle henvendelser, så leser eieren av domene loggen og reserverer de han trur vil slå ann... <---- MIN teori. :grumpy::grumpy:

 

Noen fler som mener det samme ?

 

 

Det virker ihvertfall slik.

 

EDIT: Hvordan fungerer det hvis jeg kjøper domenet av han? Hvordan blir det "dratt over" til meg?

 

Det fikser de som drifter domenet for deg, men spørsmålet er heller... hvor mye vil han ha ?!?? :grumpy:

Lenke til kommentar

Fikk svar fra han i dag:

 

 

Hi Kjell,

 

Sorry that I got to it before you, I have had lots of inquiries on this

domain name since it was purchased. Let me know your "donation" price and

I'll consider it.

 

Thanks,

Ben

 

 

Har lite erfaring med dette :) Hvor mye tror dere han vil ha?

Lenke til kommentar
Med andre ord, søkemotorene er nok mer enn en søkemotor, den logger alle henvendelser, så leser eieren av domene loggen og reserverer de han trur vil slå ann... <---- MIN teori. :grumpy::grumpy:

 

Noen fler som mener det samme ?

 

 

Det virker ihvertfall slik.

 

EDIT: Hvordan fungerer det hvis jeg kjøper domenet av han? Hvordan blir det "dratt over" til meg?

 

Kan ha hvert reservert i en stund?

Lenke til kommentar

Har også hatt mistanke om at enkelte "domene søkemotorer" registerer hva som søkes på for å så kjøpe dem opp.

 

Om du ikke har ett veldig nært forhold til domenet så finn på noe annet spennnende! Ikke la folk som jukser seg til domener på den måten tjene penger på det!

 

Når det gjelder søking på domener anbefaler jeg å holde seg til de litt større og mer seriøse aktørene om du ikke ønsker det skal skje igjen.

Lenke til kommentar
Om du ikke har ett veldig nært forhold til domenet så finn på noe annet spennnende! Ikke la folk som jukser seg til domener på den måten tjene penger på det!

 

Men jeg _VIL_ ha det. Ikke for hvilken som helst pris men for en pris det går an å leve med.

Lenke til kommentar
Men jeg _VIL_ ha det. Ikke for hvilken som helst pris men for en pris det går an å leve med.

 

Men så by ham den høyeste prisen du kan leve med da! Det er jo det eneste som betyr noe, hvor mye du vil gi, og om han aksepterer den prisen. Hva vi "ville" ha gitt for et eller annet domene har jo ingenting å si, av to grunner: 1. det kan være altfor mye og 2. det kan være altfor lite. :lol:

 

E

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...