Gå til innhold

tidenes råeste krigere?


Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns det er litt vanskelig å tilnærme seg dette spørsmålet, men jeg skal prøve.

Grunner til at jeg syns det er vanskelig, er av hva jeg skal se på og hva jeg skal vurdere de etter. Skal det være hva de sloss for? Hvem de sloss mot og hvordan de sloss? Osv. Jeg skal allikevel gi det et forsøk.

 

Jeg liker romerne. Deres elitesoldater spesielt, var kjent for å bringe stor frykt hos fienden og de var ekstremt farlige i nærkamp. Samtidig hadde de en disiplin som selv en moderne spesialstyrke kan misunne. Dette gjorde de ekstremt modige og lojale, noe som kjennetegner råe krigere. Siden en kriger er en som skal ha deltatt i og fått erfaring fra strid/krig, så er det jo mange grupper som faller under her. De persiske elitesoldatene kommer jo også til minne, og selvfølgelig spartanerne. De var ganske bad-ass spør du meg.

 

Valget mitt står mellom romerne (først og fremst legionærene) og spartanerne. Blir litt vanskelig å bestemme meg, føler jeg. Sioux krigerne (urinnbyggere i Amerika) var også ganske tøffe. Hvordan de sto så tappert og effektivt imot væpnede amerikanske styrker står det stor respekt av. Også hvordan de tilpasset seg de nye situasjonene. Men jeg vil nok gå for spartanerne pga. deres harde levekår og solide trening fra barnsben av.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I råskap vil jeg legge en knapp på Jack Malcolm Thorpe Fleming Churchill. Britisk soldat og kaptein under 2. verdenskrig. Alltid rustet med pil og bue samt sverd. Stort sverd! Meldte seg som "commando"-soldat fordi det hørtes farlig ut og er den eneste briten i moderne tid som er kjent for å drepe fienden med langbue.

I tillegg til dette hadde han med seg sekkepipe i krig og spilte en trall idet han gikk av landingsfartøyet i slaget om Vågsøy her i Norge. Det første han gjorde var å kaste en granat, for så å storme stranden.

Da krigen sluttet var han oppriktig skuffet og uttalte irritasjon mot amerikanerne som var medskyldig i at krigen allerde var ferdig.

 

Kan leses grundigere på wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Jack_Churchill

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

101st Airborn Division, Easy Company er de råeste krigerne. De var Fallskjerm tropper, eller såkalte "elites" under 2. verdenskrigen og viste stor kampstyrke og de var ikke redde for å dø =)

 

Jack Malcom han er den feteste Krigern med pil og bue FTW, i moderne krig^^ Husket han fra en bok om invasjonen av Europa fra British Imperial War Museum ;)

 

EDIT:

*leifer

Endret av berniy
Lenke til kommentar
Jeg vil si at Michael Wittman var den råeste krigeren noen sine. Han var en Tysk Panzer komandant under ww2.

Ved å ødelegge 138 stritsvongner og 132 anti-tank kanoner. Dette gjorde han til den mest suksessrike krigeren gjennom historien, etter min mening :thumbup:

 

Syns det her blir litt feil å gi Wittman tittelen "rå/råest", da kan man likesågodt hevde at Paul Warfield Tibbets, Jr. var den råeste, mht at han stod for 140 000 liv + ekstra. Wittman satt inni en enorm satan av en krigsmaskin, uten tvil var han dyktig og viste stort mot, men han viste neppe en råskap, slik som vikingene, mongolene og spartarne gjorde.

Lenke til kommentar

Hva med å istedenfor å krangle om hvem som er råest heller liste opp de krigere og kampstyrker vi syns er råe og bør nevnes. Dermed kommer både Wittman, Spartanere og andre krigere opp som imponerende prestasjoner utført i krig og alle kan få med sine helter.

 

Når jeg så denne tråden tenkte jeg selv på Yogendra Singh Yadav. Prestasjonene hans etter å være skutt i filler er imponerende.

Endret av Xaser
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ville ha satt en knapp på Légion Étrangère, Fremmedlegionen. En mer sammensveiset og effektiv militærenhet skal man lete lenge etter.

Vikingene var jo forsåvidt råe, men jeg tror nok det finnes bedre krigere. Like fullet var vikingene veldig brutale, fryktinngytende, skremmende og i tillegg rusa på diverse sopper. Er litt stolt av at mine forfedre er vikinger, så de er mine favoritter.

 

Kamikazeflygere og selvmordsbombere er vel ikke direkte krigere, men likefullt modige, om ikke direkte dumme.

Lenke til kommentar

Hans-Ulrich Rudel

 

Tysk stuka-pilot som gjennomførte dette:

 

"Rudel flew 2,530 combat missions and successfully attacked many tanks, trains, ships, and other ground targets, claiming a total of 2,000 targets destroyed - including 800 vehicles, 519 tanks, 150 artillery guns, a destroyer, two cruisers, one Soviet battleship, 70 landing craft, 4 armored trains, several bridges and nine aircraft which he shot down"

Lenke til kommentar
Francisco Pizarro var kanskje 1500-tallets største kriger og investor. Han erobret Peru og Potosi gruene som leverte det meste av verdens sølv på 1500-tallet, med bare 168 soldater.

Pizarro. Tror jeg har hørt om han, via et spill. "American Conquest"

 

Der fortalte de at en mektig høvding inngikk en avtale med Pizarro og hans menn, om at New Spain ikke skulle drepe dem. For dette, skulle indianerne gi Pizarro et stort rom fylt med gull, og to mindre rom fylt med sølv.

 

Etter at Pizarro hadde fått denne usaklige gaven, så drepte de alle indianerne der.

 

Husker jeg riktig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...