Fikseren Skrevet 29. juli 2009 Skrevet 29. juli 2009 Har en Nokia 5800 som er 3 mnd gammel ca. Nå har det plutselig oppstått en merkelig feil på den. Når den er på og jeg bare rister litt hardt på den, eller tapper med fingeren borti den slår den seg rett av. Noe som er utrolig irriterende siden den slår seg av bare av å ligge i lommen min. Den har verken vært utsatt for fallskader eller fukt. Kjøpte telefonen på best-buy. Tenkte jeg skulle sende den inn , men leste gjennom support siden for nokia der; http://www.bestbuy.no/support_service.asp?...rt_prod=15& som fikk meg til å revurdere innsendingen av telefonen, virker som jeg antageligvis ender opp med å må betale både for frakt og mange nye deler. noe jeg ikke vil hvis jeg kan fikse dette selv. Noen som har forslag på hva som er feil? eventuelt hva som er beste måte å få den fikset på uten å betale like mye som telefonen koster ny?
eught Skrevet 29. juli 2009 Skrevet 29. juli 2009 (endret) Om du ikke selv er skyld i skaden, har du etter forbrukerkjøpsloven krav på å få rettet feilen uten å måtte betale for det. Selv fraktkostnaden ved innsending kan du få tilbakebetalt fra selger. Men telefonen er vel også innenfor garantitid, og da vil Nokia dekke reparasjonen (det er av og til problemer med ting som er utenfor garanti, men innenfor reklamasjon, da produsent ikke vil betale for rep. og selger forsøker å fraskrive seg ansvar). Så lenge du tar kvitteringen med deg kan du få telefonen reparert hos et hvilket som helst verksted som har avtale med Nokia. Men de fleste butikkjeder har avtale med ett verksted for alle butikkene sine i hele landet. Det kan lønne seg å undersøke om det finnes noen som reparerer i ditt nærområde før du leverer den til selger. Du kan søke etter verksted på nokia.no (det kommer også opp mange butikker, men om man går gjennom listen ser man relativt raskt hva som er verksted og hva som er butikk). Endret 29. juli 2009 av eught
Fikseren Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Skrevet 29. juli 2009 Om du ikke selv er skyld i skaden, har du etter forbrukerkjøpsloven krav på å få rettet feilen uten å måtte betale for det. Selv fraktkostnaden ved innsending kan du få tilbakebetalt fra selger. Men telefonen er vel også innenfor garantitid, og da vil Nokia dekke reparasjonen (det er av og til problemer med ting som er utenfor garanti, men innenfor reklamasjon, da produsent ikke vil betale for rep. og selger forsøker å fraskrive seg ansvar). Så lenge du tar kvitteringen med deg kan du få telefonen reparert hos et hvilket som helst verksted som har avtale med Nokia. Men de fleste butikkjeder har avtale med ett verksted for alle butikkene sine i hele landet. Det kan lønne seg å undersøke om det finnes noen som reparerer i ditt nærområde før du leverer den til selger. Du kan søke etter verksted på nokia.no (det kommer også opp mange butikker, men om man går gjennom listen ser man relativt raskt hva som er verksted og hva som er butikk). Tusen takk for kjapt svar, glad det finnest folk som deg til å hjelpe! Skal undersøke verksted på nokia.no da. er vel bare å stå på sitt da at jeg ikke skal betale noe siden det er innenfor garantien utgår?
eught Skrevet 29. juli 2009 Skrevet 29. juli 2009 Tusen takk for kjapt svar, glad det finnest folk som deg til å hjelpe! Skal undersøke verksted på nokia.no da. er vel bare å stå på sitt da at jeg ikke skal betale noe siden det er innenfor garantien utgår? Jepp. Men merk deg at det finnes mange eksempler på at telefoner kan bli fuktskadet selv om man tror at den aldri har vært i en situasjon hvor den kunne blitt det. Men i og med at telefonen bare er 3 måneder gammel stiller du uansett sterkt i en sak om det skulle bli hevdet at telefonen er fuktskadet. Det er dog ikke nødvendig å forbedere seg på problemer før telefonen i det hele tatt er sett på hos verkstedet . Bare husk å ha en vennlig tone med butikken fra starten av, og ikke start med "FIKS TELEFONEN MIN FOR F***, UTEN AT DET SKAL KOSTE MEG EN KRONE!" . Teksten hos Best Buy ser også ut som en rimelig standard tekst for enhver forhandler, men det er kanskje formulert på en måte som gjør at man ikke tror at man får reparert så mye på garanti/reklamasjon.
Captaincaos Skrevet 30. juli 2009 Skrevet 30. juli 2009 Har en Nokia 5800 som er 3 mnd gammel ca. Nå har det plutselig oppstått en merkelig feil på den. Når den er på og jeg bare rister litt hardt på den, eller tapper med fingeren borti den slår den seg rett av. Noe som er utrolig irriterende siden den slår seg av bare av å ligge i lommen min. Den har verken vært utsatt for fallskader eller fukt. Jeg leverte inn junior sin telefon på tirsdag. Den har samme feilen. Oppstod når den var noen få dager gammel...
J@9 Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Hadde samme problem på en brukt N95 jeg kjøpte for lenge siden.. der var det batteriet som ikke hadde skikkelig kontakt.. Fikk bøyd litt på "pinnene" i batteriet, og da funka den fint Mener også å huske at batteriet på 5800 har omtrent samme type "pinner". Selv har jeg både 5800 og N82 nå, og batteriet har vært ute flere ganger på begge 2, uten at jeg har fått noe problemer av det, så var nok bare uheldig med N95 hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå