Gå til innhold

Plugge 360 i en pc-skjerm?


Oldheim

Anbefalte innlegg

Så TV-en oppe ble ødelagt, og faren tok MIN tv. Jeg har en samsung 22" pc skjerm som ikke er i bruk og en 360. Kan jeg plugge 360en til pc skjermen? Skjermen støtter sånn vanlig blå kabel ting og HDMI.

Hvis det går an å gjøre dette her, hvordan skal jeg eventuelt få lyden til å virke? Har noen høytalere som ikke er i bruk heller ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det litt epler og pærer her.

 

Bilde først:

Hvis din 360 har HDMI-utgang, bruk HDMI! Rett i skjermen, fantastisk bilde. Noen skjermer kan spille av lyd fra HDMIen også, isåfall er alt klart for bruk!

Har du ikke HDMI trenger du en Xbox VGA-kabel. Da får du sånn "blå plugg" du nevnte. Bildet blir fantastisk med den også. VGA-kabelen koster 58 kroner hos Dealextreme. Merk at denne ikke overfører lyd og du vil trenge det utenom:

 

Lyd:

360en gir ut lyd på to måter, enten stereolyd via phono (analogt) eller surround (og stereo) via optisk SP/DIF (digitalt). Antar at du ikke har en surroundforsterker eller et PC-lydanlegg i 4-5 tusen kroners klassen med optisk inngang, dermed blir det analog stereolyd via phono som er løsningen.

 

Bruker du HDMI for bilde trenger du denne: Dealextreme

 

På VGA-kabelen som jeg linket til over er det phono-plugger klare som du igjen kan koble til PC-høyttalere eller headphones eller lignende. Merk at du kanskje trenger en overgang fra phono til 3,5mm jack: Dealextreme

Lenke til kommentar
Nå er det litt epler og pærer her.

 

Bilde først:

Hvis din 360 har HDMI-utgang, bruk HDMI! Rett i skjermen, fantastisk bilde. Noen skjermer kan spille av lyd fra HDMIen også, isåfall er alt klart for bruk!

Har du ikke HDMI trenger du en Xbox VGA-kabel. Da får du sånn "blå plugg" du nevnte. Bildet blir fantastisk med den også. VGA-kabelen koster 58 kroner hos Dealextreme. Merk at denne ikke overfører lyd og du vil trenge det utenom:

 

Lyd:

360en gir ut lyd på to måter, enten stereolyd via phono (analogt) eller surround (og stereo) via optisk SP/DIF (digitalt). Antar at du ikke har en surroundforsterker eller et PC-lydanlegg i 4-5 tusen kroners klassen med optisk inngang, dermed blir det analog stereolyd via phono som er løsningen.

 

Bruker du HDMI for bilde trenger du denne: Dealextreme

 

På VGA-kabelen som jeg linket til over er det phono-plugger klare som du igjen kan koble til PC-høyttalere eller headphones eller lignende. Merk at du kanskje trenger en overgang fra phono til 3,5mm jack: Dealextreme

 

Tusen takk for hjelpen, setter pris på det. Takk til alle dere andre og så klart, men dette innlegget var det mest hjelpsomme

 

Ser ut som det blir VGA-tilkobling, siden skjermen min bare går opp til 1680X1050 oppløsning. Må en tur innom ekspert eller el-kjøp og kjøpe disse to kablene da

Lenke til kommentar

Husk at den kabelen fra DealExtreme er veldig dyr offisielt (som når du kjøper på elkjøp/expert). Om du fortsatt har den "dårlige" bildekabelen som fulgte med kan du sprette opp plasten på den slik at den får plass samtidig som HDMI-kabelen, helt gratis. Jeg gjorde det og det funket kjempefint.

Endret av Patney
Lenke til kommentar

Ser ut som jeg bestiller den da. Jeg ringte Lefdal isted for å se om de hadde den.

Jeg vet dette ikke er særlig originalt, men må virkelig klage over kundeservicen jeg fikk. For det første snakket damen på telefonen til meg som om jeg var en total idiot. Da jeg spurte etter kabelen, ble det stille i omtrent et halv minutt, og så sa hun "Nei, dette har ikke jeg greie på. Du får ta turen innom her. Ta turen innom".

Det er jo bare helt idiotisk. Jeg ringte jo for å SLIPPE å måtte dra der ARRRRGH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...