Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Windows home server DMZ, BKK og opne portar.


Anbefalte innlegg

Hei. Eg treng hjelp heilt frå børjan.

 

Har kjøpt meg ein Win Home server, og vil nå denne frå omverda.

Har ab. hjå BKK. Dei seier eg må opne DMZ på ip 192.168.80.80 for å få opne porter inn til maskina.

 

Eg er litt usikker på kva for ip'er som skal vera på PC, router osv.

 

Er det nokon som har vore borti dette før som har ei kokebok liste?

 

Trådlaus router WMP400.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows er det vel ingen med huet i behold som vil ha i DMZ. I hvert fall ikke en hjemmeserver.

 

Jeg tror du heller skal forwarde nødvendige porter. Hvis du aktiverer DMZ for serveren og har flere PC-er på nett kan du få problemer med NAT-en. Du kan ende opp med å ikke kunne spille multiplayer-spill, men det kommer igjen an på routeren.

 

Se her for hvordan forwarde porter: http://www.portforward.com

Lenke til kommentar
Windows er det vel ingen med huet i behold som vil ha i DMZ. I hvert fall ikke en hjemmeserver.

 

Jeg tror du heller skal forwarde nødvendige porter. Hvis du aktiverer DMZ for serveren og har flere PC-er på nett kan du få problemer med NAT-en. Du kan ende opp med å ikke kunne spille multiplayer-spill, men det kommer igjen an på routeren.

 

Se her for hvordan forwarde porter: http://www.portforward.com

 

 

BKK opnar ikkje portar ser du...

Lenke til kommentar
OK. Dårlig service kaller jeg det. Da ville jeg lukka alt av unødvendige tjenester/porter med minimum den innebygde brannmuren.

 

Har du modem fra BKK og så en router som du kobler PC-ene i, eller hvordan er det hele satt opp?

 

Stemmer nesten. Eg koplar alle PC'ar opp trådlaust utan Win home serveren den er kabla.

Lenke til kommentar

Ok, hvis du har en router bak modemet fra BKK så skal du aktivere DMZ til routerens IP (som den får fra BKK-modemet). Hvis BKK mente at du skal sette DMZ i routeren din til win-serveren, så må det bety at BKK-modemet er helt åpent. Da kan du prøve å aktivere UPnP i routeren hvis den støtter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...