Gå til innhold

Nytt kamera - Velge Canon EOS 450D eller Canon EOS 40D?


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe mitt første digitale speilrefleks kamera. Skal hovedsakelig ta familiebilder. Jeg har begrenset kunnskap om fotografering, men har ønske om å lære mer.

 

Jeg har sett på Canon EOS 450D og Canon EOS 40D, men lurer på om de er i overkant av hva jeg bør starte med.

 

Hvilket kamera vil dere anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nybegynner-kamera er begge gode valg. 40D er ikke mye vanskeligere å bruke så det bør ikke være en hindring. Sjekk om du liker grepet på 450D; isåfall er det valget ditt; hvis ikke sjekk 40D. Hvis du ikke liker 40D heller; så må du nok over på et annet merke.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jeg hadde 400D i kort periode før jeg byttet til 30D.

 

Hovedsaklig grunnet et veldig godt tilbud på 30D,men følte at 400D var liten og litt mye mas å komme til alle justeringene.

 

Hvis du bare blir til og ta det fram en gang i blant og hovedsaklig ta bilder i de automatiske innstillingene,er det hip som hap hvem du velger.Ta det som ligger best i handa.

 

Hvis du har tenkt til og ta bilder omtrent daglig og lære deg skikkelig bruken vil nok 40D være et bedre verktøy,den har bedre søker,skuddtakt,prosessering og justeringsmuligheter.

Lenke til kommentar

Jeg begynnte selv med speilrefleks for et år siden, da med 450D. Synes det har vært et ypperlig kamera å lære med, veldig brukervennlig og lett å sette seg inn i. 40D har dog et bedre grep imo, 450D kan bli litt knotete noen ganger, men det er smak og behag.

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for enten 40D eller 50D.

 

Jeg ser at 50D får gjennomgående god kritikk, men 40D får noe "tyn" av enkelte.

 

Er 50D verdt 2-3 tusenlapper ekstra for en amatør, eller får jeg et knakende godt kamera om jeg går for 40D?

 

Har låst meg i forhold til Canon - er det noe annet merke/modell jeg burde vurdere?

 

Ser frem til svar.

Lenke til kommentar
Jeg har bestemt meg for enten 40D eller 50D.

 

Jeg ser at 50D får gjennomgående god kritikk, men 40D får noe "tyn" av enkelte.

 

Er 50D verdt 2-3 tusenlapper ekstra for en amatør, eller får jeg et knakende godt kamera om jeg går for 40D?

 

Har låst meg i forhold til Canon - er det noe annet merke/modell jeg burde vurdere?

 

Ser frem til svar.

 

Canon og Nikon er de største produsentene i Norge, men det betyr ikke nødvendigvis at de lager de beste modellene. Det vil derimot være lettere å få tak i utstyr til disse merkene da flere butikker fører Canon og Nikon. Det vil også være lettere å selge de senere.

 

Når det gjelder 40D vs. 50D, er det et interessant valg. 50D er helt klart et bedre kamera, men om det er 3.000 kroner bedre enn 40D er ikke så sikkert. Jeg vil kanskje foreslå at du kjøper 40D, og legger litt ekstra penger i objektiver. Det får du større glede av enn 50D og enklere optikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...