Gå til innhold

Dårlig batteritid Nokia E66

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Pappa hadde i lang tid snakket om at han trengte en ny mobil. Da tenkte jeg at det passet perfekt med en ny mobil til bursdagen hans. Valget falt til slutt på Nokia E66.

Mobilen ble kjøpt i mars i år, men batteriet har vært unormalt dårlig. Til å begynne med klaget han over at han måtte lade den ganske ofte i forhold til hans gamle mobil (SE 750i). Jeg sa at det hadde med at dette var en mobil som er "litt" mer avansert enn hans gamle og slik er det bare om man vil ha flere funksjoner. Etterhvert skrudde jeg av alt som kunne sluke batteritiden som f.eks. navi knapp belysningen og lysstyrken på skjermen. Det er utrolig sjeldent at han bruker Wifi, bluetooth eller GPS'en. Og jeg har vist han at han ikke må ha programmer gående i bakgrunnen da også dette kan være en årsak til at batteriet tappes for strøm. Det er slik at han må lade den omtrent hver eneste dag. Selv uten å ha brukt den noe særlig. Snakker han i 10 minutter eller mer detter batteriet fra fullt til kun 3 prikker. Ifølge hjemmesiden til Nokia står det: "Talk time (maximum): GSM 7 h 30 min" (han bruker kun GSM og ikke 3G).

Det er vel kanskje batteriet som er defekt og må vel sendes inn til mpx (hvor jeg kjøpte mobilen).

Det jeg lurer på er om det er noen av dere forumbrukere som har samme mobil og har slitt eller sliter med dette problemet? Det kan da ikke være slik at det bare er mobilen som har et SÅ dårlig batteri?

Takk for svar!

Endret av Spykar
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme problemet med min E66 jeg kjøpte for en måneds tid siden. Alt av batteri slukende ting er slått av, men den har fortsatt fryktelig lav kapasitet. Jeg må lade hver 10-12 time, uten å ha brukt den. Jeg gjorde en test ved å fjerne sim kortet, samme levetid. Det er et eller annet i telefonen som sluker batteri som ikke bør gjøre det. Kanskje er det en feil i byggingen av telefonen, noe som står merket som avslått, men som egentlig ikke er det. Jeg har prøvd å kjøpe nytt batteri uten hell. Har også sendt den inn 1 gang til servicesenter hvor de la inn ny software og sa at den hadde normalt strømforbruk. Uten at det hjalp. Tipper de bare har sjekket strømforbruket, og ikke faktisk standby tid på telefonen. Jeg testet også med å installere strømmåler, og den viste normal strømbruk.

Skal prøve å få meg en ny og håpe på at den er i orden. Hvis ikke, dropper jeg denne mobilen og bytter til en annen.

Skrevet (endret)

Hmm... interessant. Jeg har også foreslått å kjøpe et nytt batteri for å sjekke om det ikke bare var den gamle som var ødelagt. Har sendt den inn til mpx nå, så får vi se hva de har og si. De blir vel helt sikkert å nevne at den har et normalt strømforbruk og sender den tilbake med nytt software.

Takk for respons siggis... var noe slikt jeg ville høre. Er helt latterlig at det skal være så dårlig kapasitet på batteriet.

Endret av Spykar
Skrevet

Tipper at hovedkortet må byttes, men å få servicesenter til å innse det er en annen ting. Jeg har kontaktet MPX for å sende den tilbake nok en gang, men de har ikke svart meg, etter 3-4 dager. Har også kontaktet Nokia Customer Care direkte for å se om de kan hjelpe meg. Får se hva det blir til. Er fryktelig lei av å komme hjem fra jobb med 1-2 prikker igjen på batteriet.

Skrevet

Du må gjerne oppdatere hva som evt. skjer. Jeg selv venter enda på mpx. Sendte mobilen inn for litt tilbake så får vi se hva utfallet blir.

• 3 uker senere...
Skrevet

Kan opplyse om at samme problemet gjelder på N85,må lades hver dag ellers er det tomt, mørkt og stengt. Har prøvd og slå av alt av funksjoner også og ikke noe kjøres i bakgrunnen,har hørt samme historien fra flere andre nokiaeiere av forskjellige modeller..

Skrevet

Nå har samme problem dukket opp her, det startet med at en på jobben som har E66(kjøpt for 5 mndr siden) måtte plutselig begynne å lade telefonen hver dag. Ettersom jeg også har E66 skulle vi prøve å finne ut hva problemet var(telefon eller batteri), så jeg lånte hans batteri mens han lånte mitt et døgn. Det viste seg at det var telefonen hans, fordi batteriet mitt i hans telefon måtte lades neste dag, mens det jeg lånte av han hadde ikke mistet en strek.

Det er nå det rare for min egen del, når jeg da fikk tilbake batteriet mitt, så funket det greit et par dager, men plutselig nå må jeg også lade hver dag. Hva f...? Har mobilen hans smittet batteriet mitt?

Min telefon er ca 14mndr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...