Gå til innhold

Musikk som du liker, men alle andre hater

pululf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Skrevet

Haha, takk! ^^

Skrevet

vell, jeg er jo en tillhenger av Italo musikk, og det er det ikke så altfor mange jeg kjenner som liker =P

har faktisk klart å omvende noen få til å høre på det, men basicly så er det heller få her i landet som hører på det i forhold til annen musikk. xD

kan jo alltids linke noen eksempel. men er litt nub på forumet, så vet ikke hvordan jeg får frem youtube filmene i selve tråden.

http://www.youtube.com/watch?v=0xuqDfK46nw

http://www.youtube.com/watch?v=syf75CPl7bc

Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Skrevet
Er du med på den eller ?

Jepp!

Skrevet (endret)

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Dette er The Infamous Stringdusters, nesten ingen som har hørt om de i USA, men de er litt populære i Tyskland av alle steder. Har en kamerat som syns de er bra, men folk flest synes det blir stress når jeg spiller f.eks denne :)

edit fikk ikke url til å funke :(

edit2 fikk det til nå :)

Endret av grovetussen
Skrevet
Jeg elsker hardstyle sjangeren, men alle rock og rap folk hater det. :p Jeg forsåvidt hater rap og rock da.

Kanskje du hatar rap og rock nettopp fordi dei som hatar musikken DU likar høyrer på rap og rock? Folk har lett for å forsvare musikksmaken sin og sjå ned på andre sin som er annleis, berre ein liten tanke som falt meg inn. Sjølv har eg begynt å forstå at det går an å like mykje forskjelleg musikk, og tek imot forslag med takk :)

Skrevet
Jeg er motstander av å kalle total stillhet for musikk - da det ikke er noen form for lydbølger som treffer trommehinnen som kan omdanne dette til musikk i hjernen vår.

Jeg er forsåvidt enig med deg at "total stillhet" ikke er musikk, men dette er umulig å oppleve for et levende individ: Hvis du fjerner all ytre lyd, kan du fortsatt høre din egen kropp. Man har jo også John Cages 4'33" som eksempel på en velkjent komposisjon som utnytter "stillheten".

Personlig har jeg sans for Edgard Varèses definisjon av musikk som "organisert lyd". Den er enkel, lettforståelig og dekker vel det som i dag utgis som musikk.

Skal man ha skikkelig utbytte av Arne Nordheim (og all annen musikk også), så hjelper det å spille høyt, ha bra musikkanlegg og gjerne slukke lyset. Det er helt utrolig at ikke flere lytter til ham i dag og spesielt den elektroakustiske musikken hans (som er på cd på Rune Grammofon) burde fenge unge lyttere.

Noen her nevnte den spesielle stillheten etter å ha hørt en cd med Merzbow. Hva da med stillheten etter å ha hørt hele Merzbox. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...