Gå til innhold

[Løst]60 fps i Cod 4 med Sapphire 4870 1GB


EmilHen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du setter oppløsningen ned til 640x480. Setter ned alt til low og skrur av alt form for AA så skal du se at du får mye mer en 100fps :)

 

Håper du ser poenget mitt. Andre kan kjøre på lavere oppløsning, mindre AA, andre drivere osv osv en deg.

Endret av Mr_Byte
Lenke til kommentar
Hei, jeg får ca. 60 fps i cod 4 med Sapphire Radeon HD 4870 1GB DDR5. Men har sett mange som har fks. 100fps osv... Og de har samme skjermkort som meg, men hvordan går det ann?

 

Prossesor: E8500

Hovedkort: Asus P5Q PRO

Ram: 4GB DDR2

Fordi du kjører med høyere oppløsning, AA? Eller kanskje har du på vsync.

Lenke til kommentar

Det gjør du i Catalyst Control Center under 3D og All settings. Wait for vertical refresh skal da stå til Always off for å overstyre spillet instillinger. Ved default instillinger kan du velge dette i spillet, og i CoD4 gjør du det under options og graphics. Sync every frame instillingen skal da være av.

Lenke til kommentar

Er vsync som er problemet her. Enten så er vsync enabled i catalyst control panel eller så har du valgt "sync every frame" i cod 4 instillingene.

 

Hvis du kjører med vsync av i cod4 og benytter en lcd skjerm, så vil du oppleve tearing, bare så du er klar over dette. Men kommer helt ann på skjerm du har.

Lenke til kommentar
Hvis du kjører med vsync av i cod4 og benytter en lcd skjerm, så vil du oppleve tearing, bare så du er klar over dette. Men kommer helt ann på skjerm du har.

Tearing var ikke noe som kom med LCD, det vil også forekomme med CRT skjermer. Personlig bruker jeg sjelden vsync da tearing sjelden plager meg og jeg heller som regel setter mer pris på høyere framerate. Også om det er multiplayer han spiller vil han ligge dårligere ann med vsync pga tregere oppdatering og forsinkelsen dette gir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...