Gå til innhold

[Løst]Bare 3 GB minne som "brukbart" i 32-bits Windows 7 RTM


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg kjører Windows 7 7600 builden (RTM utgaven) 32bits versjonen, når jeg ser på system informasjonen så står det at jeg har 4 gb ram (som stemmer) men i parantes står det 2,99 gb usable ?? Trudde med win 7 ville støtte mer 3 gb med ram ?

 

Er forresten Ultimate versjonen...

 

 

Pcen er en Acer Aspire 7735ZG.

 

Og finnes det egne drivere for tastatur ? Av og til så hopper den saken der jeg skriver opp til en helt anna linje så jeg skriver midt inni en annen setning, og "Backspace" kan plutselig fungere som "Back" i browseren, så hvis jeg skal ta vekk noe jeg har skrevet så skjer det av og til at jeg blar tilbake i sidene og må skrive alt på nytt ??? Peiling noen ?

Endret av Skagen
Gjorde emnetittelen mer beskrivende for trådens innhold.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei Vista "støttet ikke det" slik du mener . 32bit Vista etter SP1 rapporterte installert mengde ram. Noe som fikk folk til å tro at de hadde mere ram tilgjengelig enn de egentlig har.

Bruker man systeminfo ser man hva som bortfaller grunet MMIO (memory mapped IO addresser) i 32bits windows enten det er XP,Vista eller Win7. Bortfallet av minne (grunnet MMIO) er det samme uansett hvilken av disse tre man benytter.

Lenke til kommentar
Nei Vista "støttet ikke det" slik du mener . 32bit Vista etter SP1 rapporterte installert mengde ram. Noe som fikk folk til å tro at de hadde mere ram tilgjengelig enn de egentlig har.

Bruker man systeminfo ser man hva som bortfaller grunet MMIO (memory mapped IO addresser) i 32bits windows enten det er XP,Vista eller Win7. Bortfallet av minne (grunnet MMIO) er det samme uansett hvilken av disse tre man benytter.

 

Okay!

 

Ja, men da er det jo greit :) Windows har lurt meg :p

 

Merkelig at de i det hele tatt selger maskiner med mer enn 3 GB ram da egentlig så lenge det er 32-Bit system....

Lenke til kommentar
Skandalen her er at MS lanserte W7 i 32bit versjon. De som absolutt vil ha 32bit burde vært fornøyde med at de faktisk fikk Vista i 32bit versjon (noe MS heller ikke burde gjort).

 

I 2007 (da Vista ble lansert) så var det svært få som hadde over 4GB ram og langt fra alle som hadde en 64bits prossesor. Grunnen til at Windows 7 støtter 32bit er på grunn av netbooks.

 

Så det du sier er bare tull...

Lenke til kommentar
Merkelig at de i det hele tatt selger maskiner med mer enn 3 GB ram da egentlig så lenge det er 32-Bit system....

 

Tipper det like billig å kjøpe 2x2GB brikker som det er å kjøpe 3x1GB brikker.

Har og hørt noe om at 2x2GB yter bedre enn 3x1GB. (På x86 systemer)

 

Pluss at det ser litt bedre ut på hyllekanten ;)

 

Edit,

 

Skandalen her er at MS lanserte W7 i 32bit versjon. De som absolutt vil ha 32bit burde vært fornøyde med at de faktisk fikk Vista i 32bit versjon (noe MS heller ikke burde gjort).

 

Det er fortsatt mange systemer her i verden som kjører på 32bits programmer, skulle disse plutselig bli ekskludert?

At 32bit er billigere og dermed foretrukket blant griske pc-leverandører kan vel muligens kalles en skandale.

Men om W7 ikke hadde kommet i 32-bits versjon hadde hvertfall vært en skandale.

Endret av lockdog
Lenke til kommentar

Jeg har en Acer Aspire 7735ZG, og den har ikke 64-bit prosessor... Så jeg MÅ ha 32-bit versjonen av Win 7....

 

 

Men,

 

hvorfor får jeg ikke opp instillingene til skjermkortet mitt i Win 7 ?? Har installert nyeste drivere for Win 7 (Ikke beta)9.7.. Men får ikke noe instillings muligheter ??

OG er det noen som har en løsning på hvorfor jeg får så j***** høy ping i counter strike ????? HM! (condition zero)

Jeg får det kun når jeg spiller (Ikke når jeg "død" liksom), 120-150 hele tiden... Ser jeg på servere FØR jeg starter spillet ligger samme server med en latency på 40-50. ?

 

Skjønner ikke dette....

Lenke til kommentar

Intel Pentium Dual-Core T4200 ?? Hm, trodde ikke...Trodde det ville vært opplyst da... hvorfor kjører jeg da x86 ? Hm, fan..

 

 

Ser man det ja, litt lesing på intels sider så ser man:

 

"Instruction Set: 64-bit"

Endret av aXept
Lenke til kommentar
Og finnes det egne drivere for tastatur ? Av og til så hopper den saken der jeg skriver opp til en helt anna linje så jeg skriver midt inni en annen setning, og "Backspace" kan plutselig fungere som "Back" i browseren, så hvis jeg skal ta vekk noe jeg har skrevet så skjer det av og til at jeg blar tilbake i sidene og må skrive alt på nytt ??? Peiling noen ?

For å svare på dette; det kommer av at du lener hånda på touchpaden - dvs du trykker på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...