Coffey Skrevet 24. juli 2009 Skrevet 24. juli 2009 Heisann. Vil bare beklage med enda en "Skal xxxx lage denne lyden?"-tråd, men finner ikke svar noen annen sted. Min nyinnkjøpte 750 w modulær lager, i tillegg til viftelyd, en lav "knitre/tikkelyd/elektrisk lyd", så lav at jeg bare hører den hvis jeg sitter enten bak PCen (den står på et bord foran en sofa nå), eller holder øret innat. Så da lurer jeg, skal den lage den lyden? Er det en elektrisk lyd som burde være der, ved tanke på at den faktisk overfører strøm? Eller er det et tegn på en feilproduksjon? Tusen takk!
Hårek Skrevet 24. juli 2009 Skrevet 24. juli 2009 Det er vel overveiende sannsynlig at det ikke er noe problem. Mye elektronikk lager faktisk lyder av forskjellig type. Man kan bruke samlebegrepet "coil noise".
Smirnoff Skrevet 24. juli 2009 Skrevet 24. juli 2009 (endret) Har hatt et par PSUer som lager veldig lave lyder av ymse slag selv, de fungerte greit, så det skal ikke være noe negativt med dette. Har også vært tilfeller av PSUer som lager pipelyder e.l under last med diverse skjermkort, dette er iflg. div teknikere heller ikke skadelig, men selvfølgelig plagsomt. Om lyden ikke er sjenerende, så bør det ikke være noe å dvele ved som Hårek påpeker. Endret 24. juli 2009 av Smirnoff
Coffey Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Skrevet 24. juli 2009 Ok, tusen takk for svar! Da lar jeg det være, og satser på at det nye kabinettet som blir kjøpt til høsten vil fjerne lyden helt. Ikke at jeg faktisk hører den når jeg sitter her, foran PCen, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå