Gå til innhold

rar fisk på kroken


Anbefalte innlegg

hvis du finner en lyr på nettet og sammeligner med min så er de lik men samtidig mye forskjellig. fikk mye lyr samme dagen, og la de ved siden av hverandre å sjekket. det var mange store forskjeller.

 

hehe har sendt bildet til en biolog og han var litt usikker selv, å han skulle sende bilde videre..

 

vet jeg er litt vanskelig nå, men vil høre et annet fiske navn enn lyr hehe, det blir liksom så kjedelig.. :thumbdown:

 

Kanskje det er en lyr? :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg og. har lagt den ut på mange forum sider, men får bare de samme svarene alle steder, så nå sitter det mange rundt om å venter på en luring som kan si hva det er for noe.. venter i spenning:)

 

får jeg svar fra andre hold så skal jeg komme med det her, vær sikker hehe

Endret av fredrik2105
Lenke til kommentar
takk for mange rare og gøye svar, men på fiskesiden.no tror jeg svaret kom det er en lysing.

 

http://fiskipedia.no/Arter/lysing.html

 

hvis noen er uenig så må de gi beskjed.

men lysingen har den store side finnen og den lange på ryggen og etter litt søking på nettet fant jeg mange liknende bilder av den. da lærte vi noe nytt idag alle sammen :D

 

Redda nattesøvnen min :p Neida, men nå vet jeg vertfall hva slags fisk det er visst jeg får en slik en på kroken en gang :)

Lenke til kommentar

Ligner svært på lysing ja.

 

Det pussige er at de jeg fikk var dønn lik, og jeg fisket disse en del kilometer nord for utbredelsegrensa i linken (Gullesfjorden, Kvæfjord kommune, Troms).

Det skal sies at det er mye rart som har dukket opp i den fjorden, også havabbor, som slett ikke er kjent som en nordnorsk art (det var i gode, gamle dager, gett)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...