Gå til innhold

Beste utdanning for å jobbe på båt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Maersk tilbyr utdanning i Danmark.

 

Har du noe info om den utdanningen? Foregår den på Dansk eller Engelsk?

 

www.getonboard.dk

 

Min tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=994852

 

Jeg er ferdig flytta ned til DK og starter skolen på Mandag. Hadde virkelig vært skoi med flere nordmenn her nede :p

 

Ut i fra det jeg har hørt, så er det null stress å komme inn og det er to opptak i året.

Send meg gjerne en PM hvis det er noe du lurer på, så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan :)

 

Edit: En venn av meg er overstyrmann på en supply skute, og han tok utdannelsen via en sånn skole i Norge. Jeg har forhørt meg litt ang utdannelsen og sånn, hvor han sier at denne utdannelsen hos Simac ser meget bra ut.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Eg jobbar no som lærlig i odfjell(kjemikalie-tankarar), og syns det er toppers. Men eg tok då elektro -> maritime fag -> læretid. Eg er rimeleg sikker på at det er høgskule med nautikk-line i bergen òg, men det skal eg ikkje seia for sikkert. Men eg vil i alle fall anbefala deg å ta utdanninga di i Noreg, då sjølvsagt om planane er å arbeida for norsk rederi etter endt skulegang. Noreg er vel eit av landa med høgast kompetanse i når det gjeld sjøfart, og når du skal søka jobb er det mykje enklare når du går på norsk skule. Så er det òg det at viss du kun skal offshore å er det berre 4 vekers seglingsperiodar, men skal du lengre ut i verda vert det fort lengre periodar. No har du vel kanskje allereie gjort ditt val, då skulane snart byrjar. Lykke til!

Lenke til kommentar

Da var min første dag på Simac over. Vi hadde et intro kurs som ble holdt av A.P Møller, rederiet vi jobber/studerer for.

 

Må si det ser veldig lovende ut! I følge damen kommer man allerede ut og seile i Januar/Februar på et conteinerskip. Inntil da er det masse praktiske fag, sikkerhets fag, skal visst ut og seile osv.

 

På slutten av dagen var det en kadett fra A.P Møller som holdt er foredrag om litt forskjellige ting. Han hadde seilet gjennom alt fra Panama kanalen, ned til Quwait, i Nordsjøen og uten for kysten til Angola. Alt dette før han er ferdig utdannet.

 

Såeh, må si jeg gleder meg mer og mer til å komme i gang =D

 

Bare sånn for å gi TS en liten peker til hva slags utdannelse det er her nede i Danmark.

Lenke til kommentar
Da var min første dag på Simac over. Vi hadde et intro kurs som ble holdt av A.P Møller, rederiet vi jobber/studerer for.

 

Må si det ser veldig lovende ut! I følge damen kommer man allerede ut og seile i Januar/Februar på et conteinerskip. Inntil da er det masse praktiske fag, sikkerhets fag, skal visst ut og seile osv.

 

På slutten av dagen var det en kadett fra A.P Møller som holdt er foredrag om litt forskjellige ting. Han hadde seilet gjennom alt fra Panama kanalen, ned til Quwait, i Nordsjøen og uten for kysten til Angola. Alt dette før han er ferdig utdannet.

 

Såeh, må si jeg gleder meg mer og mer til å komme i gang =D

 

Bare sånn for å gi TS en liten peker til hva slags utdannelse det er her nede i Danmark.

 

Oi, det hørtes helt fantastisk ut. Kanskje jeg kommer ned til Danmark om 3 år også!

Lenke til kommentar

Nei, men hvis du først nå skal begynne på vgs, kan du like så godt ta en maritim linje som har relevante fag med tanke på videre utdannelse.

 

Adgangskravene er listet her: http://www.blivskibsofficer.dk/Kan-jeg-bli...Ansogningskrav/

 

Selv gikk jeg allmenn og kom inn med det.

Der er ikke noget krav til gennemsnit eller specifikke fag, men det anbefales at du som minimum har haft matematik og fysik på B niveau.

Det tilsvarer ca 2mx og 2fy etter den gamle planen. Vet ikke hva matematikk og fysikk går under i dag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Stjeler denne tråden her litt. Er det fremdeles mulig å komme seg ut på båt og få utdanning slev om jeg er ferdig på VGS? (gikk Medier og Kommunikasjon - Informasjon og Kommunikasjonsteknologi - Allmennfaglig påbygging, så det er ikke særlig relatert til noe med sjø i det hele tatt)

Endret av Redusert
Lenke til kommentar
Stjeler denne tråden her litt. Er det fremdeles mulig å komme seg ut på båt og få utdanning slev om jeg er ferdig på VGS? (gikk Medier og Kommunikasjon - Informasjon og Kommunikasjonsteknologi - Allmennfaglig påbygging, så det er ikke særlig relatert til noe med sjø i det hele tatt)

Hvis du går inn på linken min tre poster opp så ser du at opptakskrav er generell studiekompetanse. Det starter helt på scratch. Så trenger ikke noe fra v.g.s.

Går ikke den linja selv, men en annen maritim linje på skolen og kjenner fler der. En god del timer i uka, matte og fysikk-emner bl.a. Men you fix? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...