Gå til innhold

xvid/divx -> DVD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqZexW9o

Det er mulig hvis det er 5.1 lyd på xvid/divx men kvaliteten blir dårlig dårlig.Lønner seg ikke. Hvis du vil ha dvd av xvid gå heller for DVD-R filene isteden. Det er iso fra DVD

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

:lol:

 

Det er stor forskjell på dvd og dvdrip. Hvis du ikke ser forskjell på dette trenger du virkelig noen briller. Og hvis du i tillegg skal konvertere xvid/divx til dvd så er forskjellen som dag og natt

Lenke til kommentar
:lol:  

 

Av deg selv, regner jeg med.

 

Det er stor forskjell på dvd og dvdrip. Hvis du ikke ser forskjell på dette trenger du virkelig noen briller.  

 

Mja, og så? Sier jeg noe annet, kanskje?

 

Og hvis du i tillegg skal konvertere xvid/divx til dvd så er forskjellen som dag og natt

 

Det er ikke det som er spørsmålet.

Lenke til kommentar

Slik som jeg forstår det, så er vedkommende ute etter å gjøre om en divx/xvid -fil til et dvd-format som går an å spille av på en vanlig dvd-spiller? Eller misforstår jeg?

 

Hvis jeg tenker rett så må vel det enkleste være å konvertere til SVCD.

www.divx-digest.com har mange gode programmer til dette formålet. Men 5.1 lyd tror jeg ikke du får, uansett. Ikke ekte iallefall.

Lenke til kommentar

DVDR blir vel bare mer og mer vanlig, og allerede nå er det ikke så vrient å skaffe, men prosjektet med å få XviD over på DVD er vel temmelig dødfødt, selv om det er mulig å få til 5.1 lyd (AVI = Audio/Video Interleave, altså er Audio/Video adskillt og har egentlig intet med hverandre å gjøre i en .AVI, de er bare multiplexet) Forøvrig har jeg store problemer med å se forskjell på en DVD og en SKIKKELIG XviD Rip (a-la ViTE ;) på min 19" på 2-3 meters avstand, og det er vel sjelden man ser filmer mindre enn 1 meter fra skjermen. De problemene DivX 3.11 SBC hadde med bevegelse har XviD nesten blitt kvitt nå! Noen som har sett Equilibrium forresten? XviD ER sinnsykt bra :)

Lenke til kommentar
Hvor vanlig er det med DVD-isoer eller hva jeg skal kalle det?

 

DVD-R. Nokså vanlig.

 

Og hva med DTS 1500/750? Er dette vanlig?

 

Nei, fordi DTS er bedre 'beskyttet' enn DD (jeg vet ærlig talt ikke om man får tak i DTS-kodek i software, rent bortsett fra dvdavspillerprogram), og ikke så utbredt. I tillegg er det bortkastet plass, siden full-rate DD er 448kbit mot full-rate DTS (1509) og forsåvidt half-rate DTS (754).

 

Fanboys: vennligst ikke start opp enda en DTS vs DD-debatt.

Lenke til kommentar

Må bare skryte av at divx og xvid programvare til XBOX ER best! Med etterprossesering, den deler opp store piksler, renser lyden og masse justeringsmuligheter. 1000 ganger bedre enn pc og med rip av bra kvalitet er det umulig å se/høre forskjell fra dvd. Synes det er til og med ofte bedre enn den gamle stand alone dvd spilleren min! :D:D:D

NB! må være chippa da! ellers går det ikke....

Lenke til kommentar

I hvertfall ikke lag SVCD av de, de har erfaringsmessig mye dårligere kvalitet enn god divx/xvid. Hvis du absolutt vil se dem på dvd-spilleren til tv'en så heller brenn dvd enn svcd.

 

pifler: JA, kvaliteten på Equilibrium var sinnsykt bra.

 

Det er vanskelig å se forskjell på nyeste divx og nyeste xvid lenger. Noen som er uenig?

 

Jeg har dog av og til problemer med avspillingen, av og til stopper bildet, et sekund etter stopper lyden, så skjer det null i et par-tre sekunder, og så kommer lyden, og så kommer bildet i 3X normal hastighet, så stopper bildet mens lyden går, og til slutt blir det bra igjen. Noen andre som har dette problemet?

Lenke til kommentar
Må bare skryte av at divx og xvid programvare til XBOX ER best! Med etterprossesering, den deler opp store piksler, renser lyden og masse justeringsmuligheter. 1000 ganger bedre enn pc og med rip av bra kvalitet er det umulig å se/høre forskjell fra dvd. Synes det er til og med ofte bedre enn den gamle stand alone dvd spilleren min!  :D  :D  :D  

NB! må være chippa da! ellers går det ikke....

 

Er det mulig å spille av subtitles til divx/xvid? Fungerer ALLE filmene, uansett codec?

Lenke til kommentar

pifler: JA, kvaliteten på Equilibrium var sinnsykt bra.

 

Det er vanskelig å se forskjell på nyeste divx og nyeste xvid lenger. Noen som er uenig?

 

Nå skal det sies at det er lettere å encode mørke filmer, men likevel, ViTE har kontrollen på dette! Jeg sliter med å se forskjell på DVD og XviD hvis jeg ikke trykker nesen inntil for å lete etter små firkanter :p XviD er jo et utrolig avansert format i forhold til f.eks SVCD! Prøvd å sette på "show motion vectors" i FFD Show ? Sweet...

 

Edit: skriveleif :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...