Gå til innhold

Fotokonkurranse v.7 Runde 3: Geometri


Avstemning  

63 stemmer

  1. 1. Stem på din favorit

    • Bricks
      9
    • Bokehitar
      4
    • 662
      1
    • Sunburst Chairs
      2
    • Barnål
      0
    • Vindruer
      0
    • Split Second
      3
    • Kort
      3
    • Spiral
      14
    • Underbar
      23
    • linjespill
      4


Anbefalte innlegg

I 3.runde av v.7 er temaet:

 

Geometri

 

Temaet tolkes fritt som vanlig.

 

Bildene må være tatt i tidsrommet fredag 17. juli - søndag 2. august kl. 22:00.

Bildene blir deretter lagt ut med poll for avstemmingen fram til torsdag 6. august kl. 21:00.

 

Nye deltagere bør spesielt lese reglene, og forstå dem.

 

Regler du MÅ lese og forstå før du kan delta:

1. Du kan kun benytte ett bilde i konkurransen. Du må være fotografen bak bildet og det må være tatt i den aktuelle tidsperioden.

2. Du står fritt til å tolke temaet.

3. Stemmefisking er ikke tillatt.

4. Bildets lengste side skal ikke være mer enn 1280 piksler og filstørrelsen maksimalt 450kb

5. Bilder som har signatur, bilder som er postet tidligere, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder på diskusjon.no mens konkurransen pågår, vil bli diskvalifisert.

6. Brukernavnene til de som kommer på de 3 første plassene vil bli offentliggjort.

7. Deltagerene gir Akam.no rett til å publisere bildet i den hensikt å promotere fotokonkurransen, samt legge det inn i galleriet på Akam.no.

 

Regler du må lese og forstå dersom du vinner (det kan være lurt å se gjennom disse før du sender inn et bidrag, sånn at du vet hva du forplikter deg til):

 

 

8. Vinneren av konkurransen velger tema for neste runde og kunngjør dette innen 24 timer etter at vinneren er kunngjort. Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde dersom vinnerne ikke blir enige seg imellom. Dersom nytt tema ikke er kunngjort innen 24 timer, skal den som kom på 2. plass komme med nytt tema.

9. Når arrangøren har opprettet tråd med kunngjøring av tema for ny runde, skal moderator varsles om at den nye tråden skal stickyes, og den gamle unstickyes. Faaeri og Aetitus i Akam-redaksjonen skal varsles om vinneren av forrige runde, og med link til den nye tråden, slik at de kan oppdatere Akam.no-forsiden.

10. Innleveringsfrist for bidrag er kl. 22 tredje søndag etter at temaet er kunngjort. Bidragene skal publiseres i konkurransetråden så fort som praktisk mulig og ikke mer enn 24 timer etter innleveringsfristen. Dersom dette ikke er praktisk mulig er det arrangørens ansvar å sørge for at en annen overtar ansvaret for publiseringen.

11. Avstemning pågår til kl. 21 påfølgende torsdag.

 

 

 

Administrative regler, som du egentlig ikke trenger å bry deg om:

 

 

12. 1. plass premieres med 4 poeng, 2. plass med 2 og 3. plass med 1 poeng i sammendraget.

13. Etter 13 runder utropes en samlet vinner, og en ny "hovedrunde" begynner.

14. Ved poenglikhet i sammendraget er det den med flest seire, deretter andreplasser osv. som vinner sammenlagt.

 

 

 

Bildene sendes til meg som PM sammen med bildets tittel, dato og klokkeslett for når bildet er tatt og helst EXIF. Alle som leverer vil få en bekreftelse på PM om at bildet er mottatt.

 

Har du levert bilde, men ikke fått bekreftelse når konkurransen nærmer seg slutten, ta kontakt så vi kan få ordnet opp tidsnok.

 

Bricks

post-190742-1249246296_thumb.jpg

 

Bokehitar

post-190742-1249246330_thumb.jpg

 

662

post-190742-1249246385_thumb.jpg

 

Sunburst Chairs

post-190742-1249246421_thumb.jpg

 

Barnål

post-190742-1249246443_thumb.jpg

 

Vindruer

post-190742-1249246461_thumb.jpg

 

Split Second

post-190742-1249246489_thumb.jpg

 

Kort

post-190742-1249246709_thumb.jpg

 

Underbar

post-190742-1249248024_thumb.jpg

 

Linjespill

post-190742-1249248053_thumb.jpg

 

Spiral

post-190742-1249246790_thumb.jpg

Endret av marodern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja-men, er disse vindruer da geometriske? Alt kan vel forklares, jeg overlader det rigtige svar til den kloge beskuer.

Billedet er optaget den 19.7.09 og jeg kan kun sige at vi glæder os til de bliver mørke og modne!

 

Digo.

 

-----------------

Fuji FinePix S3 Pro, Nikon 24-120 mm D

post-145486-1248214692_thumb.jpg

Endret av Digo
Lenke til kommentar
Ja-men, er disse vindruer da geometriske?

Jeg er sterkt enig i at disse vindruer er geometriske. Men tanken bak dne konkurransen er at du sender inn bildet til trådstarter og ikke viser det til os i tråden.

 

Nå vet vi jo hvem som har tatt bildet; og teorien er at det er en dårlig ting.

 

Jeg er ikke helt sikker på det; men jeg vet i hvetfall en ting- det er meget bedre enn mine forslag så langt ...

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ja-men, er disse vindruer da geometriske?

Jeg er sterkt enig i at disse vindruer er geometriske.

 

Kan ikke la vær å pirke, men allt vi ser av ting har da geometriske egenskaper. Geometri == landmåling, dvs arealberegning (som du sikkert vet). Du tenkte kansje på symetri? :) Forøvrig er det jo et tiltalende bilde med fine gjentagende former.

Lenke til kommentar

Vel - de groveste tallene står jo i posten min litt over. :)

 

Håndholdt ISO 400, 24-70@24, f/6.3, 1/80s, for de som måtte være interessert i sånt noe.. ;)

 

Kan sikkert også legge opp et bilde med "full" exif, men ikke akkurat nå, her jeg sitter på jobben - bilde-backupen på jobben er nemlig plutselig borte - harddisken har paja.. :realmad: Så for øyeblikket har jeg faktisk ikke backup! :scared:

 

Edit: Underlig - underlig - nå ser disken ut til å fungere igjen. Kind of.. Bob bob, ikke sant?

Ennivei - her er bildet, denne gang med exif, og uten å skru ned jpeg-kvaliteten til 55 for å komme under 450kB - smådetaljer som i dette motivet er ikke lette å komprimere!

post-71211-1249900442_thumb.jpg

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...