Gå til innhold

Hasteoppdatering for Firefox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syntes overskriften her maler et litt feil bilde av saken. «Hasteoppdatering» får det til å høre ut som om Mozilla-gjengen har fort måtte patche hullet.

 

Sannheten er at hullet var patchet i Mozillas kode-repository før den ble utnyttet og rapportert av verdens nyhetssider, men det tar selvsagt et par dager å få ut oppdateringer.

Lenke til kommentar
«Hasteoppdatering» får det til å høre ut som om Mozilla-gjengen har fort måtte patche hullet.

Det hastet å få ut en oppdatering pga. sikkerhetshullet, og de hadde ikke ellers gitt ut en 3.5.1 på nåværende tidspunkt. Hasteoppdatering virker beskrivende for meg, uansett hvor lenge korrekt kildekode har eksistert.

Lenke til kommentar

Artig at hylekoret som alltid kaster seg på når MS må tette ett sikkerhetshull er stille som mus når Firefox må rette en feil. Å prøve å bortforklare at dette ikke er en hasteoppdatering blir for dumt. Det er typisk MS hatere som kommer med slike påstander. (Det betyr ikke nødvendigvis at JohndoeMAKT er det.)

 

Til de som nå er inne på tanken om å klassifisere meg som MS love'er og sier at jeg påstår at MS er det beste i hele verden glem den tanken.

 

Jeg bruker Firefox, Opera og IE til daglig alt etter hva jeg skal bruke det til. Firefox med FireBug plugin synes jeg er genuin. Opera liker jeg fordi jeg opplever den som best til vanlig surfing. IE bruker jeg når jeg trenger automatisk Windows Autentisering. Har testet Chrome og Safari også men ikke nok til at jeg kan si at jeg prefererer en av de fremfor noen av de 3 andre.

 

Jeg synes det er flott at Mozilla retter feil så fort de kan. Akkurat som jeg synes det er bra at de andre gjør det. Det vil være rimelig å anta at Firefox fremover vil få enkelte slike glipper etterhvert som den får større og større markedsandel. Det er nesten umulig å unngå. Det samme vil gjelde for alle nettlesere som har eller oppnår stor markedsandel. Det som er viktig er at feil fikses så raskt som mulig.

 

Min oppfordring til alle er å bruke den nettleseren de mener er best egnet til oppgaven de skal gjøre. Er du missfornøyd med en nettleser så bruk en annen da vel. Er så kjedelig å lese kommentarer om at den ene er nettleseren er elendig mens den andre er superbra. At noen sammenligner funksjonalitet er helt greit og konstruktivt.

Endret av sveinhelge
Lenke til kommentar

Sensasjons overskrifter hører hjemme i VG og Se og Hør ikke hjemme i fag side/fagblad. Saklig og presist innhold mener jeg i alle fall er ekstremt viktig for fag orienterte sider eller blader. Dette fordi troverdighet er viktig ellers koker alt bare bort i kålen som det gjør i Se og Hør preget informasjon.

 

 

 

 

Det min post koker ned til og som jeg regner med dere to andre kan si dere enige i uavhengig av tema: Vi liker ikke sensasjonsoverskrifter!
Lenke til kommentar
Jeg bruker firefox, men om jeg sjekker (hjelp- om mozilla..) så har jeg visst versjon 3.0.11. Er det noe stress å oppdatere til denne nyeste da?

Nei. Sikkerhetshullet er i den nye javascript motoren som ble introdusert i 3.5. Så det er ikke noe tema for tidligere versjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...