Gå til innhold

Kommentarer til gamer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger du virkelig 12GB RAM? Ville begynt med 6GB og sett senere om du trenger 6 til. Ikke glem at du trenger 64bit OS for å utnytte både 6 og 12GB. Ville også vært forsiktig med å bruke så mye penger på skjermkort nå. Om ikke du skal spille ekstremt mye i løpet av sommeren da. De første DirectX 11-kortene KAN komme så tidlig som i slutten av august, så bedre å vente til det om du spør meg (og det gjør du jo egentlig gjennom denne tråden! :grin: ).

 

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ikke mye å si på det oppsettet vist du er innstilt på å bruke så mye penger. Angående å kjøre de 2 vertex diskene i raid0, så fant jeg dette etter en sjapp search på google, hastigheten er jo upåklagelig rask, men spør deg selv om det er nødvendig!

 

Ville heller ikke brukt 700 på det lydkortet når du har et vel så bra integrert til de høytalerene, snakker av erfaring her siden jeg har dem selv.

Lenke til kommentar

120GB er ok med plass, til og med med Vista. selv sitter jeg med

en 80GB ssdisk og har alle programmer jeg trenger inne, Adobe photoshop

cs4, dreamweaver, flash og illustrator, cakewalk sonar 8 pro, og masse

små programmer, drivere og noe dritt jeg ikke bruker.

 

Burnout Paradise, Trine er de spillene jeg spiller nå og med windows 7

64bit installert har jeg fortsatt over 35GB ledig. Faktisk nok til å

installere Age of Conan om jeg vil ^^ men det kan jo være noen som

spiller 10-12 spill samtidlig.. de trenger vel kanskje mere en 120GB

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar

Èn liten kommentar: Hvorfor velge Vertex når du kan kjøpe Intel X25-M. Mye raskere disk når det kommer til faktisk bruk. Den er kriminell på IOPS, og har ikke særlig problemer med fragmentering og ytelseshavari etter etpar mnd bruk. Skriveytelsen til X25 er litt lavere enn Vertex, men hvor ofte skriver man kontinuerlige filer på 700MB? En OS-disk bør være rask på småfiler, noe Vertex ikke er sammenlignet med X25.

 

Ellers, 4000kr på skjermkort nå, rett før DX11 og Win7? Og et hovedkort til 2600kr?

 

Sånn bortsett fra at jeg syns det er horribelt å bruke 25 lapper på en pc, ser den veldig bra ut.

Men sikker på at du trenger en BD-brenner? Eller BD-leser? Kjøp en PS3 istedet, den er mye bedre. En blank BD-R koster hele 92kr, mens en rewritable koster 195kr! Hallo! Ser ikke for meg den helt store massekopieringen med de prisene... Ihvertfall ikke før prisene faller betraktelig. Tror heller ikke det går an å kopiere BD-filmer. Men det er igjen billigere å kjøpe filmen enn å kjøpe en blank BD-R.

Lenke til kommentar

Takk for et utfyllende svar newman221!

Jeg skal se nærmere på Intel X25-M.

Når kan jeg forvente å see directX11 spill på markedet?

Prisene på X58 hovedkort begynner jo på omkring 2100+ så en pris på 2600 kr er jo ikke sjokkerende.

BD brenner er jeg forsåvidt helt enig i, og har fjernet den fra lista.

Lenke til kommentar
Takk for et utfyllende svar newman221!

Jeg skal se nærmere på Intel X25-M.

Når kan jeg forvente å see directX11 spill på markedet?

Prisene på X58 hovedkort begynner jo på omkring 2100+ så en pris på 2600 kr er jo ikke sjokkerende.

BD brenner er jeg forsåvidt helt enig i, og har fjernet den fra lista.

 

X58 kort er nok billigere en 2100kr.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=428330

Lenke til kommentar

Ja, x58 hovedkort har kommet seg ned i rundt 1500 nå. Og de er faktisk ganske gode også. Ikke mye som skiller dem fra segmentet til 2500++kr.

 

Ang. DX11 så kommer jo Win7 i oktober, som er ganske lenge til. Rykter vil ha det til at både AMD/ATI og nVidia slipper skjermkort omtrent samtidig, kanskje lansering en mnd tidligere hvis de er heldige med produksjon og sånt.

 

Så da kommer det sikker til å klø i fingrene og lommeboka vri seg i smerte når man ser ytelsen på den nye serien... Å kjøpe "state of the art" idag, og angre skikkelig i høst er litt dumt. Men igjen, det er en liten stund til høsten... Hva skal man da gjøre på de regnfulle sommerdagene?

 

Kan selvfølgelig kjøpe et "budsjettkort" til 1500-2000kr nå, og bruke det som physx-kort når det nye dx11-kortet er i hus?

 

Vanskelig å gi råd og bestemme seg når man veit at det kommer ny serie med ny teknologi om ikke så lenge... Men etpar 4890 gir nok veldig god ytelse en god stund fremover =)

 

Men siden du legger så store summer i prosjektet, og satser på et så dyrt hovedkort og cpu-kjøler; hvorfor ikke gjøre litt forandring og satse på vannkjøling? Mener å huske at Asus har et X58-hovedkort med vannblokk på. Så da er det bare å droppe cpu-kjøler og kjøpe et sett fra Netshop (de har noen gode Mist-sett)...? Blir nok litt dyrere rnn luftkjøling, men har du pengene, og fortsatt ønsker å blåse bort 25 lapper, er det en mulighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...