Gå til innhold

Hadde oppkjøring i dag, men..


Kenzz

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde oppkjøring i dag på Billingstad.. Jeg startet å varme opp før sensor skulle komme..

Etter en haug med gode kommentarer fra kjørelærer følte jeg meg klar!

 

Sensor kom og jeg skjønte fort at det var noe merkelig her..

Når jeg skulle gjøre daglig sjekk stod han ca 7 meter unna og pratet med en annen kar, virket som han hadde gitt opp allerede av en eller annen grunn.

 

Etter sikkerhetssjekk, (som gikk fint) sa han ingenting annet enn: "Kjør i kjøregården".

Jeg startet med krypkjøringa og igjen stod han og holdt på med noe annet..

 

Jeg fikk til slutt fullført fullført kjøregården bedre enn jeg noen gang hadde gjort tidligere med kjørelærer.

Så skulle vi ut på veien.. Når han satt seg på sykkelen holdt jeg med en gang på å tippe, og dette har jeg aldri hatt noe problem med ellers.. Som du skjønner var mannen ganske stor, og han virket ikke veldig intressert i å faktisk være sensor, så det hele endte med en ganske god tur, følte jeg.. Men han strøk meg.. Jeg skjønner egentlig ingenting..

 

Såå... Skal ikke sensor egentlig følge litt mere med og ikke bestemme for å stryke deg bare fordi sykkelen blir ubalansert av hans vekt..? Tungt nok for en 16 åring ivertfall...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snakket med ham om begrunnelse hvorfor du strøk?

Vell, han sa bare rett og slett at jeg ikke var trafikksikker nok og at jeg ikke oppfattet høyreregel fort nok, men jeg vet selv at vi ikke kom utfor noen slike episoder, bortsett fra en i en rundkjøring.. Men det var ikke akuratt store greiene.

Endret av KenMH
Lenke til kommentar

Kan låve deg at sensor har notert ALT du har gjort. Om han syns du var dårlig på høyereregel, så har han sikkert flere eksempler å vise tel hvis du spør han, som du kansje har oversett sjøl. Må huske på at HAN har kjørt sykkel å jobba med de i sikkert 30-40 år, mens DU er HELT fersk. Men for all del...er ALLTID sensoren sin skyld når noen stryker :)

 

Syns forøvrig sikkerhetskontrollen din virka ok. Når jeg kjørte opp på lastebil, så kjørte tel oppkjøring aleine i samma lastebil som jeg skulle kjøre opp i, uten sertfikat, ca en times kjøretur, å da sa sensoren at "æ rægne me at du tok sikkerhetskontroll før du dro, men vi må ha ein i papiran, så kanke du berra ta å sjekk lasta mens æ e inne å sjenke mæ kaffe".

Lenke til kommentar
Jaja, får nå se hva som skjer.. Det som er kjedelig er at man må vente 4 uker før man får prøve igjen.. Og det hjelper lite når det er ca 4 MÅNEDER ventetid på MC nå.. :(

Uten at jeg har sett hvordan du kjørte vil jeg anta at grunnen til du strøk var høyreregelen, dette er de meget striks på. Når jeg også kjørte opp til MC stod bare sensor og jabbet skit med alle de andre kjørelærerne mens jeg trillet sykkelen, tok krypkjøring, sving og unnamanøver. Eneste når jeg skulle ta bremsetest kom han for å se. Snakket med kjørelæreren min og han sa at de aller fleste takler kjøregården veldig greit, og man skal gjøre det forferdelig dårlig hvis det skal være strykgrunnlag for oppkjøringen. Derfor holder de fleste sensorer på med andre ting mens du tar kjøregården. Man ser fort om du behersker å føre sykkelen eller ikke :yes:

 

Tenk over hva du gjorde mindre bra på denne oppkjøringen og hvordan du kan fikse dette til neste oppkjøring. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...