Gå til innhold

Redd for bønder


kvalm

Anbefalte innlegg

Trådstarter:

 

Har veeeldig lyst å søke meg inn på UMB hausten 09, og ta treårig bachelor i husdyrfag. Lurer difor på om det er nokon som har erfaring med dette universitetet? Og er det nokon som skal gå der til hausten?

 

Person 1:

 

Jeg har studert på UMB, og jeg anbefaler det virkelig! Veldig mange ser på Ås som et høl med bondeknøler og er redde for å begynne der. Og ja, det er nok endel typ "bønder" som studerer der, men det er overhodet ingen grunn til å ligge unna!

 

Person 2:

 

Du svarer til en som har en ku som avatar og som skriver på nynorsk. Jeg tror ikke "trådstarter" er så redd for bønder, for å si det sånn. tongue.gif

 

---------

 

Hahaha, døde nesten. (litt fetere om man faktisk ser kua) :p

 

(Kan noen forklare hvordan jeg fikser tekst som et "sitat"? :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir nesten trist å måtte forklare deg det, da poenget sier seg selv.

 

Forklaring:

 

"Trådstarter" er/er tilnærmet en bonde etter det man får vite om han/henne. (Skriver nynorsk, har en ku som avatar, og søker husdyrfag). "Person 1" prøver å avvise ryktene om at Ås er et bondested, noe fordi han/hun ikke synes assosiasjonen til bønder er det beste ved skolen. "Person 2" tydeliggjør for "person 1" de fakta som foreligger for at "trådstarter er en bonde, og som da blir morsomt i forhold til at "trådstarter" selv er en bonde.

 

Skjønner?... Smart du!

Lenke til kommentar
Blir nesten trist å måtte forklare deg det, da poenget sier seg selv.

 

Forklaring:

 

"Trådstarter" er/er tilnærmet en bonde etter det man får vite om han/henne. (Skriver nynorsk, har en ku som avatar, og søker husdyrfag). "Person 1" prøver å avvise ryktene om at Ås er et bondested, noe fordi han/hun ikke synes assosiasjonen til bønder er det beste ved skolen. "Person 2" tydeliggjør for "person 1" de fakta som foreligger for at "trådstarter er en bonde, og som da blir morsomt i forhold til at "trådstarter" selv er en bonde.

 

Skjønner?... Smart du!

 

Nææ, sier du det? Fyfaen så morsomt :roll:

 

 

null gullkorn dette :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes det er ironisk at du har eit sånt stereotypisk syn på oss som snakkar nynorsk. Du seier med dette at alle som snakkar nynorsk er bønder. Da er da samma som at eg skal sei at alle som ikkje snakkar nynorsk, er tre-neva(Kan ingenting når det gjelder praktiske ting). Eg veit at da ikkje er sant, men det virkar som at da ikkje er lys i den tunellen du brukar som syn. Trur heller ikkje lufta er så god der inne.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Småtørt, men eg likar tørr humor. Så "klappklapp"! :yes:

 

Småkranglinga mellom byfolk og bønder går begge vegar. Sjøl om eg syns det er litt snevert av austlendingar å kalla vestlandet for "bondelandet" når det er på austlandet dei største jordbruksareala ligg, så er det ein bagatell som heilt klart må vike for dei viktigare ting.. som f.eks humor :new_woot: jahu!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...