Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Driver å lurer på en ting her. Klarer jeg å kjøle PSU'en tilstrekkelig ved hjelp av luften fra innsiden av kabinettet? eller burde dette være "frisk" luft fra utsiden?

 

Det er et suge/blåse problem. Om jeg henter fra utsiden vil luften suges forbi der strømforsyningen er plasert, og jeg tviler på hvor effektivt dette blir.

Om jeg bruker luften inni, vil denne blåses rett opp i PSU.

 

Hmm...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ett tips til andre som skal kjøre prosjekt:

- Ting skal ikke bare passe inni kabinettet, det skal også vøre mulig å få INN i det uten å demontere alt til moelekyler!

 

Men litt vold ordna biffen :) (og mengder med banning)

 

Så, nå gjenstår vell bare ett lite problem.

 

Kondensatorene på skjermkortet står i veien for kjøleblokka. (doh!!!)

Ikke klarer jeg å flytte dem heller siden de jævla loddepunktene tålte over 450grader, og det er det loddebolten min klarer. Regner med dem har brukt sølv?

 

Så da har vi to alternativer:

- Få noen med peil og utstyr til å flytte dem. (noen som kjenner trøndere som gjør slikt?)

- Eller frese spor til kondensatorene i kjøleblokka.

 

For øyeblikket heller jeg mer mot det siste, så får vi se hva fremtiden bringer. Bilder kommer hvertfall senere i dag. Nå er det hjem fra skola å banne mer over drittprosjekt!

Skal sette sammen alt og kjøre bare CPU i sløyfa. Blir vell sponhellvette å montere inn gfx kort etterpå men det får bare være :)

Lenke til kommentar

De to alternativene var like hardcore, så virent å velge. :p Men det å frese spor i kjøleblokka er vel billigst, men tanke på at det kan gå galt under flytting av kondensatorer?

 

Forresten, sikkert spurt om tidligere, men hvordan fikk du tak i G5-kabinettet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...