Gå til innhold

Laptop til 15 tusen


Anbefalte innlegg

Har forelsket meg i dell studio xps 16 med truelife 1080p full hd rgbled skjerm. Så maskinen utstilt på elkjøp i dag. Dell har et tilbud som går ut ved midnatt. Er det et bra tilbud, eller kommer prisen til å gå ned etterhvert.

Studio XPS 16

Intel® Core™ 2 Duo Processor T9900 (3.06GHz, 1066MHz, 6MB)

Ekte Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Norsk

16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display

4096 MB 1067 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048]

500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive

Innebygd Blu-ray-ROM kombistasjon med innstikksplass (leser Blu-ray, DVD og CD, brenner DVD og CD), med programvare

Spar 4328 ,- inkl. mva.

SISTE DAG

Fri frakt ved online bestilling!

Samlet pris kr 15 190

I tilegg vurderer jeg tabbeforsikring og ekstra support. Jeg her en kupong som gir 5% rabatt.

Er jeg gal om jeg satser på dette. (ps ekstra feriepenger)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg sitter her og snakker med meg selv.....Tilbudet går ut ved midnatt, er det noen der ute som kan hjelpe meg med å vurdere om det er godt eller dyrt? Hadde vært artig med noen synspunkter. Det er mange penger, kan spare et par tusen med en svakere prosessor...

Lenke til kommentar

Holy shit, det kaller jeg specs. Har du plenty med penger, løp og kjøp.

Men hvorfor ikke kjøpe deg en macbook pro med så mye penger? Holder seg i verdi om du skal selge den senere. mbp har vel overlegen batteritid. (Samt klassefaktoren) ;)

 

 

(Ja jeg drømmer om en mbp selv) hehe

Endret av brk
Lenke til kommentar

Pcen skal brukes til mye... Ikke svært mye til spill, men sønnen kommer til å låne den av og til. Photoshop og videoredigering, bilder, powerpoint..Jeg har en arbeidsmetode der jeg har mye oppe i skjermen samtidig, og jo mer jeg åpner, jo tregere blir pc en. Ønsker en som kan takle det, pluss at jeg falt for skjermkvaliteten og designet på dellen. Tror jeg skal satse på pc og ikke apple, for jeg har lært meg pc systemet, og tror at med apple blir mye nytt.

Hvis jeg går for en svakere prosessor på det nevnte tilbudet, fra 3.00 ghz til 2.40 ghz kan jeg spare 3 400 spenn. Kanskje det holder. Skulle gjerne hatt ssd disk, men vet ikke om dell har det tilbudet, og i så fall er det veldig dyrt fra dem.

Lenke til kommentar

Du kommer såvidt til å merke forskjellen på 3,00 GHz og 2,40 GHz.

 

Grunnen til at maskinen blir tregere når du har mye oppe er at den enten går tom for minne og må swappe til disk, eller at programmene leser/skriver til disk. Dette kan du fikse på to måter: mer ram og en SSD disk. (Det er så å si bare Intel sine disker som duger).

 

Hva endte det med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...