Gå til innhold

Hva står partiet Venstre for?


VTW

Anbefalte innlegg

Prøver å sette meg inn i hva partiet "Venstre" strå for. Har prøvd å lese gjennom partiprogramet de har på siden sin, men synes ikke det blir helt objektivt.

Noen som kan hjelpe meg til å finne "gode/dårlige" sider med partiene, men fremdeles være objektive?

 

btw, vet det er mer eller mindre umulig å finne gode og dårlige sider ved noe når man er objektiv, men tenker bare at jeg ikke trenger hjelp fra noen som er negative til alt Venstre står for, og heller ikke fra noen som er positive til alt de står for.

Hva er viktige saker for Venstre, liksom, og hvordan har de tenkt å gjennomføre dem?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Venstre er et sosialliberalt parti. Dvs. at de stor grad står for klassisk liberalisme i politikken, men mener at det offentlige må gi støtte på enkelte områder som utdanning og helse. De fleste vestlige land fungerer slik, så venstre er ikke så fryktlig spennende som parti. Litt synd egentlig.

 

Hele poenget med partier og valg er vel at det er subjektivt; man velger det man liker.

 

Selv står nær Venstre i en god del ting. F.eks. har jeg ikke noe sans for fordelingspolitikken til de rødgrønne, og mye av det Staten foretar seg i dag kan godt utføres av private. Utdanning og helse bør fortsatt det offentlige garantere, men de trenger ikke være alene om å utføre det.

 

Er ikke enig med alt. Er usikker på hvor god idéen om juryordningen er (jf. diverse voldtektsaker), og jeg er for EU (her har partiet et delt syn).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...