Gå til innhold

Hadde Canon 350D, skal ha nytt kamera


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg hadde et Canon 350D noen år inntil det ble stjålet, da min søster brukte det i Mexico i våres. Nå skal jeg til Italia i sommer, samt en tur til India til Jul. Så trenger et nytt kamera.

 

jeg bruker bare kameratet når jeg reiser, samt jakt etc.

 

Skal jeg gå for 450D, 500D, eller 1000D? Har linse for Canon 350D fortsatt, så vil holde meg til et kamera som er kompatibelt med den linsen..

 

Linsen er en Sigma 10-20mm

 

Ønsker også å kjøpe en relativt billig zoom linse... 30-200/300..

 

Noen tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg endte opp med å kjøpe Canon 500D jeg... men så klarte jeg å kjøpe et 16GB Compact Flash kort i stedet for Secure Digital.

 

Så nå skal jeg kjøpe et Secure Digital, ettersom jeg har fortsått at det fungerer med Canon 500D. For å være på den sikre siden, så sjekker jeg nå med dere.

 

http://www.netonnet.no/index.asp?tracker=p...&iid=117229

 

Er dette SanDisk Video HD SDHC 16GB, noe som passer Canon 500D, slik at det også vil fungere å filme i 1080p... (skriver det raskt nok?, tror Serie 6, min 40x er anbefalt av Canon)

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg endte opp med å kjøpe Canon 500D jeg... men så klarte jeg å kjøpe et 16GB Compact Flash kort i stedet for Secure Digital.

 

Så nå skal jeg kjøpe et Secure Digital, ettersom jeg har fortsått at det fungerer med Canon 500D. For å være på den sikre siden, så sjekker jeg nå med dere.

 

http://www.netonnet.no/index.asp?tracker=p...&iid=117229

 

Er dette SanDisk Video HD SDHC 16GB, noe som passer Canon 500D, slik at det også vil fungere å filme i 1080p... (skriver det raskt nok?, tror Serie 6, min 40x er anbefalt av Canon)

Gratulerer med nytt kamera. Jeg tror ikke jeg ville valgt det minnekortet - det er vel class 6 du bør gå for.

 

Tom

Lenke til kommentar

Hvilket kort burde jeg gå for? Er avhengig av rask levering, da jeg drar til utlandet i slutten av neste uke..

 

Japan Photo Norges nettbutikk, leverte varer innen 24 timer... Utrolig fornøyd med det.. og det på billigste forsendelse. Så jeg kan jo bruke dem igjen

Lenke til kommentar
Jeg endte opp med å kjøpe Canon 500D jeg... men så klarte jeg å kjøpe et 16GB Compact Flash kort i stedet for Secure Digital.

Jeg ser du har ordnet det nå, men jeg vil bare nevne at hvis du kjøpte det sammen med kameraet i en lokal butikk så burde du ha gått tilbake til butikken og byttet det inn i et SDHC-kort. Det burde vært en smal sak særlig ettersom butikken burde anbefalt deg riktig type kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...