Gå til innhold

Kjøp i Kina

mtvw

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skal til Kina om noen uker, og har derfor tenkt på å gå til anskaffelse av ny bærbar pc når jeg først er der. Likevel har jeg noen spørsmål anngående kjøp, og ønsker gjerne å høre om egne erfaringer o.l. Jeg har tenkt å skaffe meg pc fra en av de største merkene, acer hp osv. for å kunne få internasjonal garanti, Og i Kina piratvarenes mekka skal handelen såklart foregå på en av de store sentrene, ikke noen suspekte i ei bakgate :-). Men hvordan får man internasjonal graranti, må man selv spørre etter? Og hva er prisforskjellen sammenlignet med Norge. Har sett litt på HP HDX X18-1300 som går for rundt 14-15000 her til lands. Hva vil prisen muligens bli i Kina?

takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HP, Lenovo og Fujitsu Siemens har garanti i hele verden i alle fall, og det er bare til å levere inn maskinen til er autorisert verksted. Vet ikke hvordan det er med andre merker tho, da det er disse jeg primært jobber med.

Skrevet (endret)

enn fra multicom? tenker hovedsaklig på multicom's kunshan m860. Og er pc kjøp uten garantier noe å anbefale i det hele tatt?

Add: eller fra zepto?

Endret av mtvw
Skrevet

Hallo. Vet ikke hvordan det er i KIna, men i Japan har de egne butikker for turister, hvor du kan handle internasjonale varer (så vidt jeg husker, uten moms). Sikkert greit å holde seg til en stor, kjent kjede. Spør eksplisitt om en internasjonal garanti. I Hong Kong har de masse "engelskspråklig" data, men synes ikke prisene var så vanvittig gode (selv om ting som minnepinner, mus osv kunne fås veldig billig).

Husk, Norge er faktisk ganske rimelig på data, vurder om du heller vil legge på 10-30% og handle hjemme med norsk tastatur og garanti ..

Skrevet (endret)
HP, Lenovo og Fujitsu Siemens har garanti i hele verden i alle fall, og det er bare til å levere inn maskinen til er autorisert verksted. Vet ikke hvordan det er med andre merker tho, da det er disse jeg primært jobber med.

HPs garanti gjelder kun dersom verkstedet kan få tak i orginaldeler, noe som sjeldent går på asiatiske modeller. Dersom man holder seg til EMEA-området går det som regel greit.

Husk også at den internasjonale garantien uansett kun gjelder for 1-2 år, og du står på bar bakke når det gjelder reklamasjonsrett med mindre du selv dekker frakten til forhandler i Kina for service, og deretter frakten tilbake igjen.

Endret av TEE
Skrevet (endret)

Har hatt inne flere modeller (Pavilion) som er kjøpt både i Thailand og i Kina, og har aldri hatt noe problem med å finne/bestille deler via Wizpart.

Endret av Eksentron
Skrevet
Har hatt inne flere modeller (Pavilion) som er kjøpt både i Thailand og i Kina, og har aldri hatt noe problem med å finne/bestille deler via Wizpart.

Som regel må en da ta veien via Engineering for å være sikker på at man får riktige deler. Veldig mange av maskinene du har hatt inne "uten problemer" ender opp som et problem så fort kunden forsøker å kjøre gjenoppretting til orginalkonfigurasjon med utbrente plater. Da blir andre sittende å forklare at de har en lovlig lisens på OS selv om pop-up sier noe annet ;)

Skrevet

Prisen på data i Kina er ikke så mye billigere der enn i Norge.

Har nå vært regelmessig i Kina og Honkong over 1 år nå og normalt er forskjell fra 2-3 hundre kroner og opp til en 1000 lapp når det gjelder kjente merker og det skal være originalt. Garanti og Norsk tastatur må du veie opp mot den lille prisforskjellen som vil være.

Det du kan finne billig er tlf og div ekstrautstyr som du har lyst på :)

Skrevet

Hei, jeg er kineser selv, og jeg kan ikke annbefale PC-er i kina, selv om pcer blir mesteparten laget i kina, så er det mye eldre deler der borte.

DVS vanskelg å skaffe standarder som er her i norge, desutten er det ikke så mye billigere i kina for PC deler .. eneste som er litt billigere er MVA som man slipper der borte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...